AKP kapatılmadı, demokrasi kazandı (mı?)

  • AKP kapatılmadı, hazine yardımının yarısından yoksun bırakılma ve ihtar cezaları verildi.
  • Anayasa Mahkemesi'nin 11 üyesinden 6'sı "Kapatılsın." dedi, 4'ü "Hazine yardımının yarısından yoksun bırakılsın." dedi, 1'i de "Kapatılmasın." dedi.
  • Bir başka deyişle 6 kişi kapatılmasını, 5 kişi de kapatılmamasını istedi.
  • Alınan karar doğrultusunda AKP'nin laiklik karşıtlığı tescillenmiş oldu.
  • Oylar şu şekilde:
    Haşim Kılıç - Red
    Osman Paksüt - Evet
    Fulya Kantarcıoğlu - Evet
    Mehmet Erten - Evet
    Necmi Özder - Evet
    Şevket Apalak - Evet
    Zehra Ayla Pektaş - Evet
    Sacit Adalı - Hazine yardımından mahrum bırakılsın
    Ahmet Akyalçın - Hazine yardımından mahrum bırakılsın
    Serdar Özgüldür - Hazine yardımından mahrum bırakılsın
    Ferruh Kaleli - Hazine yardımından mahrum bırakılsın

Fark ettiniz mi bilmem, 6 kişinin dediği değil de, 5 kişinin dediği oldu. Sinirlenip, bağırıp çağırmadan önce bir de bunun sebebini anlamak istedim ve Haşim Kılıç'ın açıklamasından şu cümlelerle karşılaştım:

Burada kapatma kararı çıkmamıştır Anayasa'daki bu sayıyı yani 7 sayısını tutturamamış olmasından dolayı kapatma kararı çıkmamıştır ama bu kararın sonucunda bu partiye bir ihtar kararı çıkmıştır, ciddi bir ihtar kararı çıkmıştır. Bu sonucun değerlendirileceğini ve gereğinin de yapılacağını umut ediyorum, tahmin ediyorum.

Neden 7 kişi gerektiği hakkında net bir bilgim yok ama yanlış bilmiyorsam nitelikli çoğunluk denen bir kavram, bu kararın oylanmasında üye sayısının (11) en az üçte ikisinin (7,333...'ten 7) aynı oyu vermesini gerektiriyor, aksi takdirde yeterli çoğunluk sağlanmamış kabul ediliyor... ve azınlığın dediği oluyor.

Benim anlayamadığım nokta bu son kısım işte: Nitelikli çoğunluk sağlanamadığı takdirde neden niteliksiz azınlığın dediği oluyor? Yalvarırım AKP'yi seven de, sevmeyen de düşünsün: Ülkenin kaderini değiştirecek bir karar alacaksınız ve 11 kişiden 6'sı aynı fikirdeyken, nitelikli çoğunluk kavramına uyulmuyor diye 4 kişinin hemfikir olduğu karar kabul ediliyor. Böyle saçma bir şey olur mu, bu mudur demokrasi? Benim düşünceme göre (Gerçi halkın düşüncesini önemsemeyen bir demokraside benim düşüncemin önemseneceğini sanmıyorum.) bir kararda nitelikli çoğunluk şartı varsa ve bu nitelikli çoğunluk sağlanamadıysa, direkt olarak "öbür karar"ı kabullenmek yerine kararı tartışmaya (Kötü anlamda "tartışmak" değil.) devam etmek daha mantıklı.

Demokrasi dedim de, birkaç tahmin geldi aklıma. Onları da yazayım, gerçekleşirse süper olur: Bu olayı demokrasi zaferi olarak ilan edecek olan AKP'liler ve AKP'ciler, yazının başında kırmızıyla belirttiğim gerçeği görmezden gelerek durmadan yola devam edecekler. Nitekim Recep Tayyip Erdoğan da bir saat kadar önce yaptığı konuşmada şöyle mesajlar vermiş:

  1. "Hiç bir zaman laiklik karşıtı hareketlerin odağı olmayan Ak Parti bundan sonra da Cumhuriyetimizin temellerini korumaya devam edecektir."
    Bu ne anlama geliyor, biliyor musunuz? Anayasa Mahkemesi'nin bu kararını da görmezden geldiklerini söylüyor Tayyip! 11 üyenin 10 tanesi AKP'nin laiklik karşıtı hareketlerinin odağı haline geldiğini açıkça bildiriyor ama başbakanımızın salladığı yok tabii. Konuşmanın sonunda da "Durmak yok, yola devam!" sloganını tekrarladı. Yola devam edeceğini zaten biliyoruz, engelleyemeyiz de. Ama AKP'nin yapması gereken durmadan değil, iki dakika durup düşünerek yola devam etmesidir.
  2. Anayasa Mahkemesi'nin gerekçeli kararı geldiği zaman kurumlarımız kararı değerlendirip gereğini yapacaktır. Bu karardan herkes üzerine düşen sonucu çıkarmalıdır.
    Bu, ilk mesajıyla çelişiyor. Eğer bu verdiği mesajı uygulayacaksa çok güzel, ama ilk mesajı uygulayacaksa AKP, bir davayla daha karşılaşacağından emin olsun.
  3. Türkiye'nin yolu bellidir. Bu yol Atatürk'ün sözünü ettiği çağdaş uygarlık yoludur. AB yolundan bizi kimse döndüremez.
    "Demokrasi bir amaç değil, araçtır. Amacımıza ulaşana kadar demokrasiye bağlıyız." diyen bir adamın Atam'ı diline pelesenk etmesinin samimiyetsizliği bir yana, Atatürk'ün sözünü ettiği çağdaş uygarlık yolunu yanlış anlayıp AB yolu sanan bir adamın ülkemizde başbakan oluşunun acısıyla bir süre daha yaşayacağız. Benim bu mesajdan anladığım budur.

Gelelim, kararı açıkladığı metni okuduktan sonra aldığı ilk soruya göğsünü gere gere "Ben ret oyu verdim arkadaşlar." diyen Anayasa Mahkemesi başkanı Haşim Kılıç'ın verdiği mesaja:

Ben bu sonucun çok iyi tahlil edileceğine, değerlendirileceğine, analiz edileceğine ve ilgili siyasi partinin buradan alması gereken mesajı alacağı temennisinde bulunmak istiyorum.
AKP
yandaşı bir kişilik bile bunu diyebiliyorsa, ortada gerçekten dikkat edilmesi gereken bir şeyler var demektir. AKP "Biz dersimizi aldık, bundan sonra daha dikkatli davranacağız." derse, yerel seçimlerde de fark atar, diğer seçimlerde de. Ama "Biz laiklik karşıtı değiliz, yok öyle bir şey!" deyip kargaları bile kendine güldürmeye devam ederse inandırıcılığını kaybeder. Kaldı ki bir başka kapatma davasıyla karşılaşmaması gerekiyor çünkü nasıl bir lisede bir öğrenci, aldığı ihtar cezasından sonra hareketlerine devam ettiğinde okuldan atılırsa, AKP de benzer şekilde kapanacaktır.

Sonuç: Gönlümden geçen karar çıkmadı ama beynimden geçen çıktı, yani beklediğim karar zaten hazine yardımının kesilmesiydi - kesilen yardım da 22.3 milyon dolar bu arada; eminim yarınki grup toplantısında göbek atacaklardır böylesine ufak bir cezayla yırttıkları için. İyimser olarak bakarsak çıkaracakları yaygaraları çıkarıp ülkeyi daha da gereceklerine, savaş gazisi tripleri yaparak olayı bir demokrasi zaferi olarak nitelendirecekler. Temennim bunu haftalarca gündem malzemesi yapacaklarına, aldıkları ihtarın önemini fark ederler ve bir aydınlanma (gerçek bir aydınlanma) yaşayıp ülkeyi iyi bir noktaya getirmek için biraz olsun çaba sarf etmeye başlarlar.

Ek (31 Temmuz 2008, 17.41): Bir yanlış anlaşılma var gibi, gidereyim: AKP'nin kapatılmamasını hazmedemediğimden dolayı yazmadım bunu. Gönlümden geçen karar kapatılması yönündeydi, yukarıda da yazdım. Ama yukarıda yazdığım diğer şey aklımdan geçenin ise bu alınan karardı. Siyasi konularda siyasetçi olsun olmasın kimse duygularıyla konuşmamalı, yazmamalı. Eğer bu yazıyı duygularımla yazmış olsaydım emin olun AKP'ye binlerce kez küfretmiş, hazmedemediğimi tüm okuyanlara açıkça ilan etmiş olurdum. Ben bu yazıyı aklımla, aklımdan geçenlerle yazdım ve kurduğum mantığa göre de bu karar oldukça iyi ve yeterli. Lütfen sizler de yorumlarınızı kalbiniz doğrultusunda değil, mantığınız doğrultusunda yazın ki, ortak paydalarda buluşabilelim ve kısır döngü içerisinde kavga edip birbirimize hakaretler yağdıracağımıza, aynı fikirde olduğumuz konularda birbirimize hak verip "daha huzurlu" bir ortam yaratalım.

Bir hatırlatma: Bu yazıyı istediğiniz yerde, istediğiniz gibi yayınlamakta özgürsünüz. Ama verdiğim emeğin hakkını, karşılığını vermek adına yazıyı yayınladığınız yerde, yazının hemen üstünde bu sayfaya bağlantı vermeniz gerekiyor. Şimdiden teşekkürler.
Verilen Tepkiler

Sayfalar: « 1 2 [3] 4 5 6 » Tümünü Göster

61. Volkan demiş ki; 31 Temmuz 2008, 17:52

Ergenekon üyeleri mahkemelik oldu diye onları terör örgütü sana saf milletim, AKP mahkemelik olup ceza alınca niye ona kin tutmuyor?
Koskoca generaller neler yapmışta mahkemelik olmuş diyorsunuzda koskoca Başbakan ve Cumhurbaşkanı neler yapmışta mahkemelik olmuş niye demiyorsunuz?
Çünkü takip ettiğiniz haber kaynakları buna izin vermiyor.

Yazıya bir ek daha yaptım, bu eki de okuyup lütfen bana olur olmaz sıfatlar eklemeye kalkışmayın:

Bir yanlış anlaşılma var gibi, gidereyim: AKP'nin kapatılmamasını hazmedemediğimden dolayı yazmadım bunu. Gönlümden geçen karar kapatılması yönündeydi, yukarıda da yazdım. Ama yukarıda yazdığım diğer şey aklımdan geçenin ise bu alınan karardı. Siyasi konularda siyasetçi olsun olmasın kimse duygularıyla konuşmamalı, yazmamalı. Eğer bu yazıyı duygularımla yazmış olsaydım emin olun AKP'ye binlerce kez küfretmiş, hazmedemediğimi tüm okuyanlara açıkça ilan etmiş olurdum. Ben bu yazıyı aklımla, aklımdan geçenlerle yazdım ve kurduğum mantığa göre de bu karar oldukça iyi ve yeterli. Lütfen sizler de yorumlarınızı kalbiniz doğrultusunda değil, mantığınız doğrultusunda yazın ki, ortak paydalarda buluşabilelim ve kısır döngü içerisinde kavga edip birbirimize hakaretler yağdıracağımıza, aynı fikirde olduğumuz konularda birbirimize hak verip "daha huzurlu" bir ortam yaratalım.

@volkan ergenekonu savunuyorsan sana çok fazla söz yok bu ülkeyi devirmek için kendi polisini öldürmek isteyeni,islami kesim yapt diyerek danıştayı öldürmeleri,ükede kriz ortamı yaratmak isteyip bunları devreeye sokanları,masum bir çok kişinin sadece başa geçmek için katledildiği,ülkeyi en az 10 yıl geriye atmak için darbe yapmayı isteyen kişileri halen komutanım diyorsan ve buna halen terör demiyorsan asıl bu senin saflığın milletin değil kusura bakma ama.Umarım bu generallerin daha neler yaptığını ve yapmak istediklerini okursun.Bunlar komplo teorisi değil ayrıca.Şu anda ceza evinde yatıyorsa ve öyle avaz avaz basında bağıran kişileri görmüyorsan demekki bazı şeylerin gerçekliğine inanacaksın.1 milyarı evinde saklamaya korkan bir toplumun 1.5 trilyonu iş yerinde barındıran bir insanın bu paranın nereden geldiğini açıklayamaması nedir söyler misin? Bu tarz bir şey için senin millete saf demeye hiçbir hakkın yok bunu bilesin...

Arkadaşlar bir şeyi unutuyoruz. Sonuç olarak AKP tamamiyle aklanmadı. Başbakan diye tabir ettiğimiz şahıs bina partisinin önünde "durmak yok.." nutuklarını atarken unuttuğu bir şey var; Türkiye Cumhuriyeti'nin en üst mahkemelerinden birinde 11 üyenin 10'u AKP'ye karşı oy kullanmıştır. Kapatılmamış olması AKP'nin suçlu olmadığı anlamına gelmez kanımca...

65. ekubio demiş ki; 31 Temmuz 2008, 18:40

Neden bu yaratıklar bir sululukla ülkeyi harabeye çevirip üstüne yüzde kırk yedi oy almayı başarıyorlar?
Bu soruyu bir yıldan beri kafamın içinde döndürüyorum da.

66. Volkan demiş ki; 31 Temmuz 2008, 18:44

neyazsak,

Gelişmeleri hangi gazeteyi takip ediyorsun. Türkiye mi? Zaman mı? Bugün mü? Yenişafak mı? Sabah mı?
Hangi kanaldan takip ediyorsun. Samanyolu mu? ATV mi? Kanal 7 mi?

Eheh, zor Barış zor. Siyaset de futbol gibi "mantık" olmayan bir kuram. Nasıl ki insanlar tuttukları takımın hatalarını görmeksizin, "ana avrat" yazılar yazabiliyor futbol konularında, siyaset de aynı mantık. Herkes dediğim dedik. Kimse beynindeki kılcal damarları zorlamaya tenezzül etmiyor, ezbere konuşuyor.

Gerçi insanlar haklı, güzel oynanıyor oyun ve neredeyse Adnan Menderes'ten beri bu kadar uzun süreli bir iktidar gelmemişti Türkiye'ye. Haliyle "istikrar" açılığı çeken bir millet için 6 senelik bir iktidar, "ilaç" gibi oldu... He neyin ilacıdır, nereyi iyileştiriyor gibi gösteriyordur bilinmez, ama öldürücü yan etkileri de çıkacaktır uzun vadede, işin üzücü yanı bu.

Bunun tek sorumlusu AKP mi? Hayır. Aslında herşey, Adnan Menderes ve kafilesinin, İsmet (İnönü) Paşa'nın da göz yumarak, köy enstitülerini kapattırmasıyla başlamıştır. Şu yazıyı herkes bir okusun. Pek güzel.

CHP'ye alternatif olarak (ve tabii CHP'ye inanılmaz karalamalarla) demokrasinin önünü açacağı sanılan DP, neler yapmıştır neler. Yahu borcu 0'lanan (yazıyla sıfır) bir ülkeye, gelir ve giderleri de düzgün dönerken, niye borç alırsın?

Sonra tabii bitmek bilmedi, Türkiye Cumhuriyeti'nin dertleri. 1960 Anayasası Dünyadaki sayılı "özgürlükçü" anayasalardandı. Tabii bize fazlaydı, değiştirildi, hem ide %98 referandum sonucu muydu? Hani şu herkesin çok söylediği "halk iradesiyle", "kamuoyu ile" falan yani... Aaa ne garip herkes de şikâyetçi şimdi Anayasadan... Eheh...

Başlarda birileri açın tarih okuyun demiş de, kendisi okumuş mu bilemedik. İlke ve inkılap tarihi olsun, Osmanlı tarihi olsun, siyasi tarih olsun, Cumhuriyet tarihi olsun... Ne şartlarda, çevremizdeki koşullara ve elimizdeki imkânlara rağmen nasıl bir Cumhuriyet kurulmuş? İngilizi, Rusu, Fransızı daha biz fiilen bitmeden, ağızlarından akan sularla bizim topraklarımızı kendi aralarında nasıl paylaşmışlar bir açsın okusunlar, Sykes-Picot'u bilir misiniz?

Ne kolay değil mi şimdi, laf olsun diye konuşmak, bazı hırslar için memleketin halini görmemek...

Gerçi halen kimseyi suçlayamıyorum ki... Herkes bağlı olduğu ipi ve o iplerin kimde olduğunu göremez nihayetinde. Kimse hatta. Ama halbu ki herkes tek yürek tek bilek olacağına, varsa yoksa birbirimizi taşlayalım.

Efendim hepimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün bize çizdiği yoldan ayrılmayan, çağdaş, modern ve demokratik; bilime, ilime önem veren ve bu yönde ilerleme kaydetmeyi başarmış, teknolojide ileriyi yakalayabilmiş; halkın refahı ve ferahı yüksek olan, eğitim ve öğrenim sisteminin oturtulduğu ve okuma yazma oranının yüzde yüzlere vardığı, tarım ve sanayide reformları uygulayabilen ve kendini yenileyebilen, tükettiğinden daha çok üreten, kazanan, dışa pazarlayabilen, Dünya pazarında söz sahibi olabilmiş, güçlü, bağımsız ve bölgesinde otoriter bir Türkiye istemiyor mu? İstemeyen varsa, en başta söylesin, muhattap olmayayım zaten boşuna. Fakat durum, onlar - biz, siz - biz, CHP'liler - AKP'liler, laikler - dindarlar (bu nasıl bir saçmalıksa, sanki laiklik = ateistlik)

Eheh, neyse Barış, biz yine blogta yazılar yazmaya devam edelim, memleketi zaten kurtarıyorlarmış, bizsiz de... :)

Bir de Serhat Okur çok fena şeyler yazıyor, çok fantazi romanı okuyor sanırım. Hani tüm trafik kazalarından "Trafik canavarı" sorumludur ya, maşallah tüm siyasi, toplumsal olayların faili Ergenekonmuş. Vov. Ürperdim.

Fakat bahsettiğiniz, Hizbullah ve PKK hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi için, GAP, Suriye, İran, Lübnan, Gaffar Okkan, Rusya, Ermenistan, BOP, İngiltere / A.B.D. gibi başlıklara bakabilirsiniz.

Çok konuştum ben, susuyorum.

Saygılarımla,

Tüm gazetelerden her kesimden sadece bir kesime bağlı olarak değil ayrıca tv'de bir çok haber kanalında açık açık söylendi ve kitaplarda acaba sen nerede takip ediyorsun

Unutmadan, mesaj kirliliği yapıyorum kusura bakmayın. Fakat belirteyim, yargı kararına diyecek birşeyim yok. Yargıya boynumuz kıldan ince.

70. tansu demiş ki; 31 Temmuz 2008, 19:35

neyazsak, demişsin ki:

bu ülkeyi devirmek için kendi polisini öldürmek isteyeni,islami kesim yapt diyerek danıştayı öldürmeleri,ükede kriz ortamı yaratmak isteyip bunları devreeye sokanları,masum bir çok kişinin sadece başa geçmek için katledildiği,ülkeyi en az 10 yıl geriye atmak için darbe yapmayı isteyen kişileri

Bunları nerenden uydurdun, yarısı iddianemede bile yok.
Sen kendine müslüman diyorsun di mi?
Bunlar bu adamlara isnat edilen suçlar, doğrulunun binde biri bile ispatlanmadı, darbe suçlaması yok bile.
Sen peşinen saydır bakalım, senin inandığın islamiyete ben....
Kul hakkının ne olduğunu biliyosundur, kuran kursunda öğrenmişindir, ondan yapıyosun işte..
Beyninizi...

71. Kemalist Mustafa Bozdağ demiş ki; 31 Temmuz 2008, 19:47

Başörtü konusunu bir özgürlük değil de laiklik karşıtı eylem olarak gören kesinlikle demokratik bir insan olamaz. Devlet kurumlarındaki üniformalı işlerde ve ilk-orta-lise okullarında başörtüsüne ben de karşıyım. Ama üniversitelerde dünyanın başka hiçbir ülkesinde başörtüsüne yasak yok. Bütün dünya anti-demokratik ve biz başörtüsünü kaldırarak demokratikleşmeye çalışıyoruz öyle mi? Hem de halka rağmen...

Bu ülkedeki en büyük sorun bu işte. Bundan önceki birçok partinin kapanma nedeni de başörtüsü krizi. Bunu kriz haline getirenler, mezarlarında nasıl uyuyorlar veya uyuyacaklar bilemiyorum ama bu kadar insana yapılmaz, insaf. 1 metrekarelik örtü nedeniyle yıllar boyunca trilyon dolarlar kaybedildi, yoksullaştık, gelişemedik. Bir genç kızımız Müslüman bir ülkede başörtüsü ile üniversite okuyamayacaksa, demokrasinin "D" sinden bahsetmesin kimse.

Atatürk ilkelerini ölümüne savunan ben, böyle bir eziyetin benzerine başka hiçbir ülkede rastlamadım. Başörtülülere yapılan eziyet ve bu yüzden ülkenin geldiği durumları görse, Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ümüzün kemikleri sızlardı; bundan eminim.

Ufak bir düzeltme:

Kemalist Mustafa Bozdağ arkadaş, yazısını bir kısmında "Müslüman bir ülkede..." demiş.

Türkiye, müslüman bir ülke değildir. yüzde 99u da omüslüman da olsa bu gerçek değişmez. "Türkiye'nin dini İslam'dır." ibaresi anayasadan çıkarılmıştır. Yani Türkiye Cumhuriyeti'nin DİNİ YOKTUR.

73. Velenkir demiş ki; 31 Temmuz 2008, 19:57

Barış Ünver, senin beyin yaşının 15 olduğuna kesin olarak kanaat getirdim artık. Mustafa Bozdağ'ın bu kadar ciddi ve aklı başında bir mesaj yazdığına bile inanamıyorum ve siteni takip etmeyi bırakıyorum. Böyle insanların yorumlarını haketmiyorsun. Güle güle...

Velenkir, gereksiz yere hakaret etmemiş olsaydın sitemi takip etmeyi bırakmana üzülürdüm, cidden. Sen, senin görüşlerine karşı olan herkesi 15 yaşında olarak mı görürsün? Sen, senin görüşlerini benimsememiş herkese hakaret mi edersin?

tansu senin gibi üstü kapalı küfürlü konuşmuyorum sıkıştığımda da küfre başvurmuyorum.Bunları uydurma değil gazete,tv,kitaplardan okuyoruz.Peki söyle bakalım boş yere bir insan 2 3 ay niye ceza evinde yatar? Bir Sen benim islamiyetime bir şey diyemezsin çünkü bu konuşmanla buna hakkın olmaz, iki senin ataist olduğu buradan çok rahat çıkıyor ben değilim desende eğer biri gerçekten islamı seçmiş ve benimsemiş ise o kişi karşısındakine helede dinine küfür etmez arkadaşım.Seni küfürlerinle yalnız bırakıyorum ve bu konunun kul hakkı ile alakası yoktur bu üç. Ayrıca şunu söyleyim insanların kuran okuması suç değildir.Sen insanların kuran okumasıyla dalga geçmeye hakkın yok.Ben kuran okumanıza birşey demiyorum deyip sadece kursuna gitmene diorum dersen ki bence dersin sen yazı yazmayı okumayı kendi kendine yapabildin mi derim ? canım:D

Şu Akp'liler, şunu iyi kavramalılar artık Cumhurbaşkanları da,Başbakanları'nın da sabıkalı olduğu bir partinin üyesidirler. Bu iktidar artık meşruiyetini halk gözünde ve nezdinde kaybetmiştir.
Akp'nin kapatılması Tayyip Erdoğan'ın işine geliyordu işin açıkcası ama olmadı eline mağdur rolü oynayacak koz verilmedi...
Gelecek seçimlere kadar artık Akp'nin kan kaybı devam edecektir...

77. isimli demiş ki; 31 Temmuz 2008, 20:40

@ajanda blog

Kaybı mı devam edecektir =) boyle komik yorumlara yorum yapmayayım diyorum ama dayanamıyorum .. herkes birdaha ki seçimleride gorsun o zaman daha mı çok oy alacak daha mı az ..

Bi de bu takım tutar gibi parti tutanlar var işte...

79. ferhat una demiş ki; 31 Temmuz 2008, 21:33

yazında demişsinki "

Ülkenin kaderini değiştirecek bir karar alacaksınız ve 11 kişiden 6'sı aynı fikirdeyken, nitelikli çoğunluk kavramına uyulmuyor diye 4 kişinin hemfikir olduğu karar kabul ediliyor. Böyle saçma bir şey olur mu, bu mudur demokrasi?

Elbette bu değildir demokrasi seçilmişleri atanmışlara eften püften sebeplerle yargılatmak değil,yine anayasaya aykırı olmasına rağmen 367 kararının alınması ve senin tabirinle azınlığın çoğunluğa hükmetmesi de değildir (Bu gün anayasa mahkemesinde ki çoğunluktan bahsedenler 367 kararında meclisteki çoğunluğu görmezlikten gelmişlerdi.)İşimize geldiğinde demokrasiye sarılma ahmaklığını kimse göstermemelidir.Birde çok merak ediyorum hiç mi dış basını okumaz ekonomiyi takip etmezsiniz olaya akp meselesi diye bakıp nasıl iktidar partisinin kapatılmasını bekler kapanmayınca üzülürsünüz ne farkeder ister şuan iktidar da chp olsun ister mhp onların iktidardayken kapatılması ne gibi sonuçlar doğurur hiç mi bilmezsiniz?

@ajan blog:
Bu sorunun büyüklüğünün farkındasın lakin her parti vekillerinin sabıkası var bunu biliyorsun.CHP de de var AKP de de var yani bu o insanın zamanında yaptığı ya da sırf çamur olsun leke olsun diye üzerine bulaştırılmış olan birşey.Ben eminimki şuan başımızdakilerin sabıkalarından haberleri, başka bir değişle atılan iftiraların hepsinden haberi bile yoktur.Bunlara inanmamanı tavsiye ederim
çünkü çekilemeyen insanlar herzaman hakaret işitmeye suçlanmaya mahkumdur.

81. bardas demiş ki; 31 Temmuz 2008, 21:56

Burada asıl sonucu çıkartması gereken CHP yani sol bu zamana kadar hiç bir proje bile geliştiremeyen bir parti konumunda gözümde ; Kavga cıngar çıkartarak bir yerlere gelmeye çalıştı 60 Yıldır muhalefet iktidar partileri hep kapatıldı yada yok oldular ama onlar halen ayakta 60 yıldır muhalefetlik etmekten kurtulamadılar bunun nedeni.

1.Partilerini idelojik bir yapıyla görmeleri
2.Her sıkıştıklarında Atatürk arkasına saklandılar.
3.Proje yerine çözümsüzlük getirdiler.
4. Tek söyledikleri Laiklik elden gidiyor ( Ağızlarında her zaman duran bu sakız çiğne çiğne bitmez )
5.Halkı hiç bir zaman görmediler.
6.Dağdaki çoban gibi düşünemediler.
7.Ömürlerinde 2 Koyun bile gütmemişlerdir.
8.İnsanların Dinlerine saygılı oldukları düşüncesindedirler fakat kendileri bile inanmazlar buna..
9.Parti Tüzüklerinde hiç bir zaman iktidar olduklarında gelecek için bir proje yoktur parti tüzüğü yoktur.Her zaman Muhalefet görevini yürütmek için hazır projeleri vardır.

Maddeleri artırmak mümkün. devam eder gider. aklıma gelenler..
AKP dersini iyi aldı fakat CHP'de dersine iyi çalışsın artık onlarıda meydanlarda görmek istiyoruz minderden hiç kalkmasını bilmeselerde artık iyi bir maç futbol izlemek istiyoruz iyi olan kazansın...

Barış sana'da hak vermiyorum değil biliyorum için içini yiyor kapanmadığı için eğer ki kapansaydı bende üzülecektim fakat bir yandan'da sevinecektim neden dersen etki tepkiyi doğuruyor'du Mecliste CHP görmeyecektim hiç olmassa...( Yeni bir seçimde )

Bardas, hayal dünyandan çıkıp, yazıya senin (ve birkaç yorumcunun daha) benim hazımsızlık çektiğimi düşünmen yüzünden yaptığım zorunlu eki okumanı tavsiye ederim.

Bir de C, H ve P harflerini bir araya bile getirmediğim bir yazıya "Aha hemen CHP'ye bok atmalıyım!" zihniyetiyle CHP'yi kötüleyen bir yorum yazman son derece gülünç olmuş.

83. normandia demiş ki; 31 Temmuz 2008, 22:41

Zamanında Bas Bas Bağırdık Red Oyu Kullanan Şahsiyetin ibda-c Üyesi Olduğunu Ne Bekliyordunuz ki

84. Proofhead demiş ki; 31 Temmuz 2008, 22:52

"Osmanlıyı kabullenmiyorsun bir de iyi bir şeymiş gibi evet ben Osmanlı değilim eee aferin sana iyi halt yiyorsun. Osmanlı olmadan Türk olunmaz !. Türk soysuz değildir :@ Soyumuz Osmanlıdan gelir !!!"

diyen arkadaşın gerçekten saçmaladığına inanıyorum. Yani bu dediği gerçekten saçmalık ötesi birşeydir. Madem Türk Osmanlıdır, neden acaba o padişahların hepsi yabancı milletlerle evlendi? Neden sarayla halk arasında inanılmaz bir uçurum vardı? Bu kadar da ezbere konuşmayın. Bunların hepsi belli partilerin siyasi prooagandasır. Ayrıca Osmanlı'nın yurt dışında hiçbir Türk'e saygınlık kazandırdığı yoktur. Tamam kabul ediyorum, bu topraklarda önceden o imparatorluk vardır hatta Atatürk bile Osmanlı padişahlarının taa kaç sene önce yediği haltın bir sonucu olarak sırtına binen borcu sahiplenmiş ve 1958 yılına kadar ödemiştir. Ancak ne yazıktır ki bundan birkaç sene sonra iktidara gelen Adalet Partisi IMF'den (o günkü adını hatırlayamıyorum) ilk borcu almış ve memleketi yeniden borç altına sokmuştur. Hayır, soyumuz Osmanlı'dan gelmez. Osmanlı yalnızca Türk milletinin egemenlik hakkını gaspetmiş bir ailedir ve ne yazıktır ki sonları da acınacak şekilde olmuştur. Şunu söylemezsem haksızlık olur, pek çok bilge padişah gelmiştir ama en bilge Fatih bile kapitülasyonların yolunu açan padişah olmuştur. Bunu belki o dönem için bir hamle olarak düşündü ama sonlandıramadı da. Bunu biraz düşünün. Türküm bununla gurur duyuyorum ama Osmanlı değilim. Atatürk hakkında idam emri çıkarmış, onu durdurmak için Musul'u kaybetmemize yol açan isyanlar çıkaran (Şeyh Sait) bir soydan değilim. Hiç bir Türk te bunu kabul etmez.

85. Osman demiş ki; 01 Ağustos 2008, 00:47

yazıklar olsun sanada !!!!!!

Osmanlı yıkılmış olmasaydı onlar olmazdı zaten. Ama siz asrı dize getirmiş Osmanlı'dan değil yıkıldı denilecek duruma düştügünden sonrakileri Osmanlıya yakıştırın.

Her şey ortada Soysuzsunuz! Dinsizsiniz !! Buna o kadar eminim sana çok büyük liste yapabilrim ama sinirimi bozdun !Bunun başka açıklaması yok sen direk Müslümanlıkla derdin olan salaksın bir salakcık!!!

defol "dazlak!"

Osmanlı yıkılmasada 50 yıl sonra yıkılılırdı...
Osmanlı hakkında yanlıs bilgilerle atıp tutmak doğru değildir. osmanlı dan da önce türktük. evet bu doğrudur XI. yuzyılda italyan gezginlerin seyahatnamelerinde Turciya denilmektedir. Gel gelelim osmanlı da Türkdür. Osmanlıyı ağza alırken koca bir tarihi konusman gerek. Osmanlı uzaydan gelmemiştir! Hem Proofhead nereden biliyorsunuz devşirme olmadığınızı? türk olduğunu ispatlayabilirmisin? varmı böyle bir kaynağın? 1700-1800 lü yıllarda ecnebi olupta türkleştirilen kişilerden olmayasın?? kaç kişi bunu ispatlayabilir? 4 baban öncesine kadar gidebiliyormusun?
Türkiye cumhuriyeti halkı gökten düşmemiştir. Osmanlının devamıdır. Geçmişini tanımayan geleceğini inşa edemez!
Hem laiklik calısmaları Türkiye cumhuriyeti ile başlamamıstır. Osmanlı ilk adımlarını atmıstır.
Sizler bilirmisiniz ki osmanlının türkü günahtır, ilahi günahtır peygamber efendimiz zamanında olmayan adetleri ortalığa cıkaran yayanları yeniçeriler fatih camini basıp dısarı cıkardıklarını? sonra gelişen olayları?
Halen osmanlının dilinin arapca ve şeriatla yönetildiğini sanıp ayda bir kez kadın taşlanıldığını sananlardanmısın?
Osmanlının ilk avrupa birliği sürecinde tam üye ve güçlü bir devlet olarak fransa kayıtlarında geçtiğini
Atatürkün saraydan kız isteme davasını bilirmisin?
Proofhead sen tarihinle ilgili ne bilirsin? Evliye celebinin seyahatnamesine hiç göz attınmı? Atatürk den sonra kazım karabekir gibi çok önemli bir mareşalın yerine neden inönünün basa geldiğini bilirmisin? şeyh sait dedin. Şeyh sait ayaklanmasının
hangi sayit cıkardığını bilirmisin. O bilmeden konsuurken atıp tutduğun saiti ilk mecliste istanbuldan gazi ünvanıyla meclise gidip mustafa kemal'' ozaman ata adını almamıstır'' ve inönünün o saidi ayakta alkısladığını ve dualarla acılısın yapıldığını bilirmisin. Şayet bilmezsen TBMM geçmişine bakarsan gerekli evrağı görebilirsin. Bulamazsan haber sal ben yolayım sana. Önce okumak lazım...
Osmanlının borcundan bahsetmişsin. Atatürk şerefli biri olarak bu borcu üstlenmiştir. Rusya gibi benim borcum değil bu deme hakkı vardı. Bu yolu secmedi. Gel gelelim bu osmanlıyı kötüleme anlamına cıkmaz. Tarihi bir yaprakla değil, bütünüyle yargılayacaksın. Özeliklede günümüzün şartlarıyla yargılamayacaksın.

87. Ö.F.Güneş demiş ki; 01 Ağustos 2008, 02:53

Ergenekonmuş bilmem neymiş hiç umrumda değil.Tek bildiğim Akpnin şartlara göre hareket etmediği ve yaptığı hareketlerin yanlış zamanlama ile dahada yanlışlaşarak ülkedeki gelir dağılımı dengesini bozduğu ve zengini dahada zengin fakiri dahada fakir etmesidir.Derlerya hızlı koşan at çabuk yorulur,o mesele.Kapatılsa iyi olacaktı.

88. Gerçek devrim demiş ki; 01 Ağustos 2008, 10:10

Demokrasi nedir? Laiklik nedir? Cumhuriyet nedir? gibi temel kavramlarda bir uzlaşma olmadan bu ülkede uzlaşma olmaz. 11 kişinin 7 si kapalı alanlarda sigara içilsin dedi diye kapalı alanlarda sigara içilmesi doğru mudur? 11 kişinin 7 si kapalı alanlarda sigara içilmez dediği zaman kapalı alanlarda sigara içilmemesi mi doğru olur. AKP türban değişikliği kararını çıkarırken mecliste oluşan 550/410'luk çoğunluk hiç bir şey ifade etmiyor ama Anayasa mahkemesindeki 6/5 lik oran çok büyük şeyler ifade ediyor yani. Sistemde gedikler var. 100 yıldır demokrasiyi, laikliği, cumhuriyeti anlayamamış, özümseyememiş bir milletten bahsediyoruz burada. Bu milletin bazı şeyleri yaşayarak öğrenmesi gerek yok. Bir kısım aklı evvelin halkın kararlarını saymaması, çoğunluğun azınlığa ezdirilmesi sürerse bu tarz girişimler (darbe, irtica, türban vb) her zaman olacaktır. Halkın isteği doğru da yanlış ta olsa yerine gelmeli, halk yanlışlarının vebalini çekmelidir, ancak bu şekilde millet olunur. Tepedeki üç beş aşağıdan habersiz kişinin planları, kararları, halkın yerine karar verip çoğunluğun istemediği uygulamaları devlet kisvesiyle yapmaları yetmiştir artık. Bırakın bu insanlar demokrasiyi, laikliği yaşayarak öğrensin.. (Bu yazılanlar site sahibine cevap değildir.. Ortaya yazılan bir mesajdır.)

89. Gerçek devrim demiş ki; 01 Ağustos 2008, 10:11

Sistemde gedikler var. 100 yıldır demokrasiyi, laikliği, cumhuriyeti anlayamamış, özümseyememiş bir milletten bahsediyoruz burada. Bu milletin bazı şeyleri yaşayarak öğrenmesi gerekiyor olarak düzeltiyorum..

90. tansu demiş ki; 01 Ağustos 2008, 10:34

neyazsak,
Aşkım... Demişsin ki:

tansu senin gibi üstü kapalı küfürlü konuşmuyorum sıkıştığımda da küfre başvurmuyorum.Bunları uydurma değil gazete,tv,kitaplardan okuyoruz.Peki söyle bakalım boş yere bir insan 2 3 ay niye ceza evinde yatar? Bir Sen benim islamiyetime bir şey diyemezsin çünkü bu konuşmanla buna hakkın olmaz, iki senin ataist olduğu buradan çok rahat çıkıyor ben değilim desende eğer biri gerçekten islamı seçmiş ve benimsemiş ise o kişi karşısındakine helede dinine küfür etmez arkadaşım.Seni küfürlerinle yalnız bırakıyorum ve bu konunun kul hakkı ile alakası yoktur bu üç. Ayrıca şunu söyleyim insanların kuran okuması suç değildir.Sen insanların kuran okumasıyla dalga geçmeye hakkın yok.Ben kuran okumanıza birşey demiyorum deyip sadece kursuna gitmene diorum dersen ki bence dersin sen yazı yazmayı okumayı kendi kendine yapabildin mi derim ? canımgulucuk

Gazete, Tv ve kitaplar marsda hayat olduğunu da yazarlar.
Gazete tv ve kitaplar, Tayyibin yahudi olduğunu da yazdılar.
Bak şimdi, hukuki süreçte iddia vardır. Elinde tesbihiyle dolaşan bi savcı var ya, onun iddialarıdır tüm gazetelerin yazdıkları. Darbe planı, isyana teşvik vs. Henüz gözaltına alınanlardan hiçbirinin bu suçları işlediği kesinleşmedi. Muhtemelen bir 15 yıl falan da kesinleşmeyecek. Yani sana söyle anlatayım, hani annen baban der ya bu vazoyu sen kırdın di mi? sen de hayır dersin çünkü kedi kırmıştır. Düşün ki kedinin suçlu olduğu kanıtlanana kadar seni hapse atıyorlar. Çünkü yan komşunun oğlu senin annenin babanın iddialarını tekrarlıyor heryerde gerçekmiş gibi.
Ergenekon soruşturmasında (bak soruşturma diyoruz, sorgu yapılıyor) henüz hiçbir suçlu yokken, o gazete tv ve kitapların senin gibi kıtların aklına girmesiyle, toplu kul hakkı yemekten cayır cayır yanacaksınız cehennemde.
Yok dur, yanmayacaksınız, sadece herkes gibi yok olacaksınız. Bunlar da yanınıza "dıngıllık" olarak kalacak.
Ben ataist değilim, hatta ataist ne onu da bilmiyorum. Senin ve senin gibi düşünen herkesin, en büyük günahlardan olan "kul hakkı" yediğinizi net bir şekilde görüyorum sadece.
Allah kurtarsın

Sayfalar: « 1 2 [3] 4 5 6 » Tümünü Göster

Tepki Ver