Cici dergisi çıkıyor çıkmasına da...

Cici dergisiÖmer Ekinci'den aldığım habere göre Penguen'den Alpay Erdem ve Lombak'tan 10 arkadaşı, Penguen'den ve Lombak'tan ayrılarak yeni bir dergi oluşturma girişiminde bulunmuşlar. Adı Cici, sloganı da "Tayyip'siz mizah dergisi" olan bu dergide siyasi mizaha yer verilmeyecekmiş. Bir anlamda "apolitik mizah dergisi" yani.

Eğer toplumda böyle bir arayış, yani politikayla ilgilenmeyen haftalık mizah dergisi arayışı varsa, başarılı olacakları kesin ama böyle bir şeyin olduğunu pek sanmıyorum. Bunu kafamdan atmıyorum tabii, böyle bir şey söyleyebilmem için elbette birkaç sebep var.

Öncelikle; siyaset eleştirilerinin mizahla yapılmasının -benim düşünceme göre- şu ana kadar keşfedilmiş en iyi yöntem oluşu. Gerçi şu anki iktidarın eylemleriyle örtüşmüyor, geçmişe göre konuşacağım ama muhalif mizah dediğin;

  1. Eleştireni incitmez,
  2. Halkın içinden gelen bir muhalefettir, meclisteki rahat koltuklardan yapılmaz,
  3. Eğlencelidir,
  4. Eğlenceli olmasına rağmen çok ama çok etkilidir.

Evet, eleştiriyi mizah ile yapınca her iki taraf da kazanır. Hem halk kendi meramını sert ama eğlenceli bir üslupla dile getirmiş olur, hem de eleştirilen siyasi kişilikler/partiler (eleştiriyi doğru algıladıkları takdirde) eleştiriyi de direkt olarak almamalarına rağmen yüzlerine söylenmiş kadar etkili bir biçimde kabul edebilirler. Türk muhalif mizahının üç ikonu olan Özal, Demirel ve Ecevit, bu tür muhalefete en çok maruz kalmış siyasi liderler olsalar da bu muhalefete çok saygı duymuşlardır ve bu muhalefeti önemseyerek ilerlemişlerdir.

Biraz da elle tutulur verilerle tartışalım. Elimde sayısal veriler olmasa da yaptıkları tiraja, elde ettikleri üne ve kapanıp kapanmadıklarına bakarak net bir düşünce edinebiliriz:

Penguen ve Uykusuz, şu anda Türkiye'deki en başarılı iki haftalık mizah dergisi. Eylül 2002'de yayına başlayan Penguen ve Eylül 2007'de ortaya çıkan Uykusuz hiçbir zaman siyasetten uzak durma gereksinimi duymadan, eleştirilerini hiç kısmadan yollarına devam ettiler ve hala bu yolda istikrarla ilerliyorlar.

2006 yılında Cumhuriyet gazetesi çizerlerinden Musa Kart'ın, başbakan Recep Tayyip Erdoğanyumağa dolanmış kedi şeklinde karikatürize ettiği için dava edilmesinden sonra Penguen dergisi de (ki o zaman Uykusuz'un çizerlerinin bir kısmı da Penguen'deydi), Tayyipler Alemi başlıklı ve çeşitli hayvanlar şeklinde karikatürize edilmiş toplam 9 farklı Tayyip çizerek eleştirilerini dile getirmişlerdi. Normalde karikatüristlerin zararsız eleştiri yöntemlerine yapılan müdahaleye karşı bir başka eleştiri olarak çizilen bu kapak, tahammülsüz Recep Tayyip Erdoğan tarafından yine hakaret olarak algılandı ve her karikatüre 5.000 liradan olmak üzere toplam 40 bin liralık bir tazminat davası daha açıldı. (8 hayvan için açılan davada değiştirilen Penguen logosunun gözden kaçması da ayrıca alay konusu oldu ve dava sürecinde de dile getirildi.) Penguen'in dava açıldıktan sonra yayımladığı açıklamaya ise şuradan ulaşabilirsiniz.

Bu olay, Penguen'i bugünün en sert, en kaliteli ve en çok satan mizah dergisi yapan olaydır. Aynı zamanda mizaha olan tahammülsüzlüğe ve mizah dergilerinin siyasi mizah da yapması gerektiğine en güzel örneği teşkil eder.

Tabii yalnızca bugünden bahsetmek tamamen doğru olmaz, geçmişin örnekleri daha fena: Darbe döneminde bile muhalif yayınına (darbe süresince kapanıp sonradan tekrar açılsa da) devam eden Gırgır dergisini yaratan rahmetli Oğuz Aral, bugün Türk mizahının muhalefetinin bu denli güçlü olmasını sağlayan kişidir. Ayrıca şu anda yayın yapan aşağı yukarı bütün mizah dergilerinin yaratıcıları ve kemik kadrolarının büyük kısmı da Gırgır'dan yetişmiştir veya Oğuz Aral'ın yetiştirdiklerinden yetişmiştir. Hal böyleyken Gırgır dergisi için "Türk mizahının devrimini yapan dergi" demek yanlış olmaz.

Dönelim bugüne. Gırgır'dan Hıbır, LeMan ve Penguen gibi kaliteli dergiler çıktı; Penguen'den de Uykusuz çıktı diyebiliriz. Penguen'den bir de Fermuar çıkmıştı, yanlış hatırlamıyorsam 2006 yılında başlayıp 2007 yılında yayın hayatına son vermişlerdi. Etliye sütlüye pek karışmayan, muhalif mizaha pek önem vermese de yer ayıran Fermuar'ın ömrü de böylece bir yılda tükendi. Aslında çok kaliteli çizerlerden oluşmuş olsa da siyasi mizaha çok değer vermeyen ve dağılan bu derginin birçok çizeri, kapanışlarından bir süre sonra açılan Uykusuz'a geçerek mizahlarını yapmaya devam ettiler.

Demek istediğim şu: Apolitik haftalık mizah dergisi olmaz. En azından Türk mizahı için uygun değildir ve Türk mizahının okurları buna alışık değildir. Aylık dergiler -en başta ayda bir çıktıkları için- siyasete girme ihtiyacında değildirler ve zaten daha fazla sayfayla çıktıkları için yaşamaları son derece mümkündür. Aylık mizah dergileri içerisinde; eski dergilerden Fırt'ı, hala devam edenlerden L-Manyak'ı ve Lombak'ı gösterebiliriz.

Cici de (az da olsa) kaliteli yazar ve çizerlerden oluşuyor. Ben resimdeki listeden yalnızca 4 ismi tanıyorum, diğerleri için bir yorum yapmam mümkün değil. Yine de "apolitik" takılmaya kalkışırlarsa ömürleri Fermuar kadar olur diye korkuyorum. Bu derginin bünyesinde çalışan, tanıdığım 4 yazar-çizer de benim için önemli insanlar ve başarısız olmalarını hiç istemem. Ama başarılı olsunlar diye haftada 3 dergi almaya da kalkışmak (maddi açıdan bile) benim için mümkün değil.

Umarım hatalı çıkarım, umarım Cici de Penguen ve Uykusuz kadar başarılı olur ve Türk yazılı ve çizili (?) mizahı daha da gelişmiş olur.

Bir hatırlatma: Bu yazıyı istediğiniz yerde, istediğiniz gibi yayımlamakta özgürsünüz. Ama verdiğim emeğin hakkını, karşılığını vermek adına yazıyı yayımladığınız yerde, yazının hemen üstünde bu sayfaya bağlantı vermeniz gerekiyor. Şimdiden teşekkürler.
Şu an 1500 küsur kişi Beyn'e abone. Yani Beyn'e bir yazı yazıldığında anında haberleri oluyor. Sen de abone olsana? (Tabii ki ücretsiz.)
Verilen Tepkiler

Sayfalar: « 1 [2] Tümünü Göster

12 eylül öncesinde, ben ilkokuldayken her Salı günü Gırgır mizah dergisi alırdık. Bir ilkokul çocuğu bu sayede memleket meseleleri üzerine kafa yormaya, siyasete Gırgır Dergisi sayesinde mizah yolu ile adımını atabiliyordu.
O zamanlar TRT’den başka televizyon kanalı yoktu, o da ancak siyah-beyaz yayın yapabiliyordu ve yayın akışı günde belki 7 - 8 saat kadardı. Türk pop diye bir şey yoktu. Hafif batı müziği vardı. Melike Demirağ, Ali Rıza Binboğa gibi solcu şarkıcıların anlamlı mesajlı şarkı sözleri çocuklara bile çok şey öğretebiliyordu.

12 eylül sonrasında çok şey değişti. Derece derece türk gençliği aptallaştırıldı. Yeni nesil gençlerini aptallaştırmak için çıkarılmış dergilerden biri; 17 dergisi siyasetten tamamen uzak, yabancı film yıldızlarının resimleriyle dolu ilk ithal-tercüme dergilerden olmuştu. Zamanla böylesi dergiler yurt genelinde artarken, Tan gazetesi gibi sırf cinselliği tahrik edici çıplak resimlerden ibaret seviyesiz bir gazete en çok satan gazete halini alırken ve 90’lı yıllarda patlak veren Türk pop müziği ile ve düşünmemek, okumamak, farklılık düşmanlığı gibi cehalet zeminli bir milliyetçiliğin yükselmesiyle tamamen seresemleştirilmiş nesiller oluşturuldu.

Son yıllarda gençleri en fazla çeken şey belden aşağı düşük zekâ ürünü espriler olmaktadır. Bir de şakira, hadise gibi popo teşhircileri ile ilgili haberler ve resimler.

Şimdi düşünülen apolitik mizah dergisinin içeriğini bilemem ama nasıl bir mizah dergisi olabilir ki düşünen bir kitle tarafından tutulsun veya büyük kitleler tarafından tutulup bir yandan o kitlelere öğretici uyandırıcı etkisi olsun?

Teşekkürler E. Ali!

3. Güneş demiş ki; 04 Ağustos 2009, 00:59

Bu durumda derginin sayfalarında bol bol göt meme göreceğiz demektir.
E siyaset kapısı kapatılınca mecburen cinselliğe, küfüre daha çok yer verilmek durumunda kalınacak, dolayısıyla da esprilierin seviyesi fazlasıyla düşecek. Otisabi sayfasının dergileştirilmiş haliyle mi karşılaşacağiz yoksa?
Yoksa bana mı öyle geliyor sadece...

Bir de yani cici ne ya?
"Bakın ne ciciyiz, suya sabuna dokunmuyoruz, bunun yanında hem aşımız dursun hem karnımız doysun istiyoruz, süperiz biz ehe mehe" mesajını mı vermeye çalışmışlar alttan alttan. Berbat bir isim seçimi.

Ben fazlasıyla antipatik buldum.
Dergiyi alacağımı da hiç sanmıyorum.

Teşekkürler Güneş!

4. Barış Ünver demiş ki; 04 Ağustos 2009, 02:56

@bymen373; valla ben üç dergi almak istemem. Alpay Erdem de okumayıveririm artık.

@Ali abi; mizah dergisi konusunda sıkıntımız yok çok şükür. Penguen ve Uykusuz muhalif mizah konusunda yeterince sağlamlar.

@Güneş; ilk paragrafında çok güzel bir tespit yapmışsın. Politika olmadı mı cinsellikle ayakta kalmaya çalışacak dergi. Zamanında aylık dergi Fırt'ın büyümesi de cinselliği ön plana çıkarmalarıyla olmuş zaten.

5. erdal82 demiş ki; 04 Ağustos 2009, 12:37

ayrılanlar lmanyak kökenli lombak ekibi, zaten mizaha başladıklarından beri siyasi mizah hiç yapmadılar ki, çizgiroman yapıyorlardı, dergileri de 2001 yılından beri çıkıyordu,bir ara en çok satan dergiydiler demek ki bu mizahın da bir okuru var, ki biri de benim.Bir de fırt aylık değil haftalık yayındı, lütfen kulakdan dolma bilgilerler girip interneti yanlış bilgi çöplüğüne döndürmeyelim.

"Mizah siyasi espridir, siyasi espri yoksa da ne olabilir ki, göt veya meme esprisi olur anca" sanmak da çok yanlış, mizah çok geniş bir yelpazede değerlendirilmeli.

biraz da derginin çıkmasını beklemeli, bakalım önümüze ne sunacaklar? merakla bekliyoruz.

Teşekkürler erdal82!

6. asil demiş ki; 06 Ağustos 2009, 12:08

Bazen sıkıcı oluyordu artık siyaset görmek. Normal yazıları okumak istiyordum. Bence birde böyle bir seçenek olması güzel olmuş. Tayyip tayyip nereye kadar. Zaten haberlerde görüyoruz yeterince.

Teşekkürler asil!

7. roelof demiş ki; 08 Ağustos 2009, 22:39

Haberlerde gördüklerimiz, Uykusuz ve Penguen'de gördüklerimiz gibi olsa eyvallah deriz @asil.

Teşekkürler roelof!

8. Emre demiş ki; 09 Ağustos 2009, 03:08

uykusuz vs cici bi durum olmasa bari..

Teşekkürler Emre!

9. mert demiş ki; 10 Ağustos 2009, 18:26

bir mizah dergisi siyaset üzerinden pirim yapmazsa neyin üzerine düşer?? o zaman cinsel konulara ağırlık vercekler yada yeni bir yöntem bulacaklar..hadi hayırlısı, cicili bicili bir dergi bekliyoruz

Teşekkürler mert!

Hangi konuda olursa olsun ama ne şekilde olmalı; bakalım bu işin ustalarından biri "karikatür hakkında" ne diyor:

“Ben karikatürü bir güzel koku gibi insana bir an zevk verdikten sonra elde bir boş şişe veya sarı bir leke bırakıp havaya karışan bir marifet olmaktan başka türlü anlıyorum. O ne palyaçoluktur, ne de göbek attıran, çeneleri ağrıtan kahkahadır. Bence karikatür, insan beyninin muhtaç olduğu tebessüm ve tefekkürü (düşünceyi) temin eden bir güzel sanat olmalıdır...” Cemal Nadir Güler (15/10 1942)

Söz şuradan alındı:
http://mizahhaber.blogspot.com/2009/02/cemal-nadir-guler-i-olumunun-62.html

Teşekkürler E. Ali!

11. ömer demiş ki; 10 Ağustos 2009, 23:51

mizaha neden hep siyasi eleştri gözüyle bakıyoruz ben onu anlamıyorum.yıllardan beri göxel i takip ederim.siyasi hiçbir eleştri yapmadan bu sanatı çok kral yapar.aslında çizdiklerinden nasıl bir siyasi görüşe sahip olduğu belli olur.ama muhalefeti mecliste yapması gerekenlere bırakır.onun tercihidir.
bir de şu var, görüşü derginin siyasi görüşüne uymayan biri almadığı zaman çok şey kaçırmış oluyor.onları düşünüp lombak yarında bir dergi çıkarmak istemişler.herşeyden öte bakıp göreceğiz.

Teşekkürler ömer!

12. berat demiş ki; 11 Ağustos 2009, 16:42

mizahsız hayat siyasetsiz mizah olmaz bana göre.bu dreginin ömrü 5-6 aydır.çünkü tanıdığım ve başarılı olan 3-4 yazar çizer var.kadro fazla iyi değil.

Teşekkürler berat!

13. serpil demiş ki; 12 Ağustos 2009, 14:53

alpay erdemi çok severim bir kaç gösterisinede gitmiştim ama penguenden ayrılması bence iyi olmamış bu derginin çok rağbet görüceğini pek sanmıyorum.zaten her hafta iki dergi alıyordum üçe çıktı artık ama alıcaz çünkü mizah çok farklı bir dünya....

Teşekkürler serpil!

14. Tolga TOPÇU demiş ki; 12 Ağustos 2009, 23:30

Merhaba,

Dergiyi aldık. Benim için yazarlar da çok önemli. O konuda yeterli buldum. Derginin boyutu farklı, fiyatı da. Dergiyi okuyup bank demirine sıkıştırdığım için net bir bilgi veremiyorum. Kaç sayfa olduğunu diyecektim. 16 herhalde. Fiyatı: 1,25 TL

Siyasi mizaha neden yer vermediklerini belirtmişler, 2 sayfa ayırabilirlermiş, ama bunu pek de samimi bulmuyorlarmış. Kapak açısından mahsurlu durumdalar. Çok çalışmaları gerek çok.

Küfür zati var her dergide, bende de var. Cinsellik var, bende de var dergide de. Dergide yeni diye niteleyeceğimiz bir iş var mı? Esas konu bu. Hatırlamıyorum. Ama farklı işler var, ama keşif değil.

Dergi iyi mi? Tabii bir şekilde Tayyip'i arıyoruz. Bir açıdan doğru. Kapaklar genelde hep Tayyip'in üzerine bazı dergilerde. Buna eleştirileri var cicilerin. Dergi iyi mi? Kötü değil, kesinlikle değil. Özellikle bu verimsiz dönemlerde, katacakları ekstra moral-motivasyon-enerji kazanım onlar için.

Bir de bazı adamlar, mesela Alpay Erdem, 2 uzun karikatür işi, bir de yazı yazmış. Abartmış...Ne kadar farklı olursa o kadar iyi...

Bir de bu dergilerin tirajı ne? Allasen. 20 bin satar diyor Alpay bey. Var mı o kadar?

Ayrıca bu arada RTE de kroşe yemiş, hangi mizahçı bunu çizmez dayanır...

Esasen, okuduğunuz her neyse, aklınızda kalacak, üzerinde düşünecek işler sunmuş mu, olay biraz da bu?

Teşekkürler Tolga TOPÇU!

15. ışıl demiş ki; 14 Ağustos 2009, 23:34

cici ekibi eski lombak kadrosundan oluşmakta ve lombak 8 yıldır politikaya bulaşmadan ilerleyen, en çok satan aylık mizah dergilerinden biriydi. aynı kişiler aylık dergiden ayrılıp haftalık dergi kurunca neden bu kadar tepki çekiyor anlayamıyorum.ayrıca penguen uykusuz leman vs. hiçbir zaman siyasi dergiler değildir, ilk üç sayfası güncel olaylara ayrılıyor hepsi bu.cicde yalnızca bu gündem sayfaları olmayacak.bahsedilen cinsel içerikli espriler diğer dergilerin hepsinde mevcut zaten. cici yalnızca "haftalık dergilerde politik espriler ve siyasi eleştriler olmak zorunda" cümlesiyle özetlenecek minik bir tabuyu yıktı bu kadar.ama şunu da belirtmeliyim cici süper bi mucize yarattıını falan iddia etmiyo, sadece derginin siyasi konulara değinmediğini söylüyo.. ciciyi lombak dergisinin formatı değişmiş hali olarak da niteleyebiliriz aslında..

Teşekkürler ışıl!

16. Barış Ünver demiş ki; 15 Ağustos 2009, 01:10

@Işıl; yazıda bundan da bahsettim. Cici kurucularının Lombak çalışanları olduğunu biliyorum ve yazıda zaten belirttim. Yazıda ayrıca "siyasete karışmayan aylık dergilerin başarılarını sürdürdüklerini fakat siyasete pek bulaşmayan haftalık dergilerin bile iyi bir satış grafiği yakalayamadıklarından" bahsetmiştim. Seninle aynı iddiayı savunan @erdal82 rumuzlu yorumcunun -azıcık sert- uyarısıyla da, yazımda aylık olarak bahsettiğim Fırt dergisinin haftalık olduğunu da öğrendim ki bu benim savımı hatalı çıkarmaz, aksine, güçlendirir. Siyasete bulaşıp bulaşmadığını bilmemekle beraber son derece başarılı bir dergi olarak geçmişte varlığını sürdürmüş Fırt dergisinin ülkemizde cinselliğe en fazla vurgu yapan mizah dergisi olduğunu hatırlatalım.

Bu iki veriyle Cici'nin, cinselliğe aşırı vurgu yapmadan başarılı olamayacağını düşünebilirim. Doğru çıkıp çıkmayacağını ise ileriki aylarda göreceğiz. Şimdiden "Dergi başarılı olacak." iddiasını (veya tersini) sert bir şekilde savunmaya gerek yok. Yalnızca tahminlerimizi bildirebiliriz.

17. ışıl demiş ki; 16 Ağustos 2009, 01:37

ben zaten sizin yazınıza karşı fazla bişey söylemedim, dergi hazırlık aşamasındayken ve çıktıktan sonra insanlar tarafından o kadar çok olumsuz tepkiye maruz kaldı ki sinirimi bozdu baktım burda da bahsetmiştiiz düşündüklerimi yazayım dedim .. :) cinsellik konusunda da şöyle düşünüyorum, bi karikatür sırf cinsel öğeler içerdiği için kalitesi düşmez, eğer yalnızca cinsellik üzerinden mizah yapılmaya çalışılmışsa o gerçekten kötü olabilir tabii ama örnek vercek olursam 'ayıoğluayı' apayrı bişey, cinsellik oldukça fazla ama farklı bi üslubu olduğu için bana iğrenç tiksindirici falan gelmiyo. bu birazda üslup meselesi yani, bi espriyi ya da espri konusunu karikatüristlerin yorumlaması çok farklı olduğundan o konuyla ilgili de kesin bi kanıya varamayız.
bu arada belirttiğim gibi yazdıklarım yalnızca bu yazı ve yapılan yorumlarla ilgili değil, genel olarak düşündüklerim..

Teşekkürler ışıl!

18. Serdar demiş ki; 16 Ağustos 2009, 18:11

Dergiyi 2 sayıdır alıyorum. Çok hoş, sevimli bir dergi olmuş. Bence dergide siyaseti çok abartıyorsunuz. Alttarafı arkadaşında dediği gibi ilk 3 sayfada yer veriyorlar. Arkadaş çevremde genelde kimi görsem penguen uykusuz okurken siyaset sayfalarını 1 dk.da geçip hemen diğer bölümleri okuyorlar. Fakat dergide siyaset olmadığı için kapağa ilerleyen sayılarda neler koyacaklarınıda merak etmiyor değilim doğrusu..

Teşekkürler Serdar!

19. torrent demiş ki; 23 Ağustos 2009, 19:59

Bu CİCİ ne içeriğinde doğru düzgü bir çizer barındırıyor ne de başka olumlu bir şey. Uzun soluklu dergilere bakın ve şunu göreceksiniz mutlaka ama mutlaka 3 tane kafa adam vardır millet sırf onun için dergi alır. İşte dergiler böyle satar ama cicide kim var. ALpay ve göksel için dergi alacakları saysan 5 bin çıkmaz. Ee dergideki diğer elemanlar kim? caner atakul. Malın önce gideni o zaten. Bülent üstün fermuarda boşu boşuna yer verdi bu öküze ve fermuarın batmasında da etken oldu bu yeteneksiz mal. Keza diğerleri de öyle. Yani bu adamlar neyine güvenerek çıktılar bu yola anlamıyorum.

Teşekkürler torrent!

20. utorrent demiş ki; 23 Ağustos 2009, 20:40

@torrent:kaşarın kilosu kaça?

Teşekkürler utorrent!

21. Hasan demiş ki; 24 Ağustos 2009, 12:50

Ne güzel itin götüne sokup çıkarmış bazı arkadaşlar. Keşke şöyle olsa böyle olsa demeyi de unutmamışlar. Dergi bir çok insan için yetersiz olabilir fakat ilk önce yapılması gereken bu dergiye bir şans vermek, emeklerine saygı duymak ve daha iyisi için eleştirmek. Bu arada herkes Alpay ve Göksel'den bahsetmiş. Orada bir kişi var ki adı hiç zikredilmemiş; İbrahim Sever. Derginin imtiyaz sahibi, yayın yönetmeni vs. Bu adama dikkat arkadaşlar, bu adamın kafası oldukça çalışıyor.

Teşekkürler Hasan!

22. ışıl demiş ki; 26 Ağustos 2009, 23:47

bence gelecek vaad eden bi başka çizer de yetkin gülmen, aslında bayağıdır mizah dünyasında yer almasına rağmen çalıştığı dergilerde uzun süre kalmadığı için çok tanınan ve müptelası olunan biri değil fekat lombakla üne kavuştu.. umarım cici'de de başarılı olur. felat delibalta da ileride güzel şeyler yapacak gibi görünüyor bana.

bu arada alpay erdem tirajın düşüklüğünü görünce dergiden tüymüş! penguene dönmüş ama penguen istememiş, o da uykusuza gitmiş ama uykusuz kabul etmiş mi onu bilmiyorum..

Teşekkürler ışıl!

23. Barış Ünver demiş ki; 26 Ağustos 2009, 23:54

@Işıl; doğru söylüyorsun, Uykusuz'a geçmiş:

http://www.hurriyet.com.tr/magazin/yazarlar/12341145.asp?yazarid=325

(En alttaki yazı, "Cici bir ayrılık" başlıklı)

24. fraknn demiş ki; 27 Ağustos 2009, 18:09

bu arada şu siteden öğrendiğime göre alpay erdem uykusuz a geçmiş
htttP://cizgiliyiz.blogspot.com

Teşekkürler fraknn!

25. Barış Ünver demiş ki; 27 Ağustos 2009, 20:11

@fraknn; bir üstündeki yoruma bak :D.

26. ışıl demiş ki; 27 Ağustos 2009, 21:34

alpay erdeme çok sinir oldum bu konuda ya; zaten milleti toplayıp gaza getiren o, ilk sayıda kaçmış adam olaya bak :(

Teşekkürler ışıl!

27. mert demiş ki; 27 Ağustos 2009, 22:40

olaya çok yakından şahit olan biri olarak Alpay Erdem olayını anlatabilirim, aslında 2 sayıya da çizmezdi dediler, ama dergi tirajının belli olması için 2.sayıyı teslim etmeleri gerekiyomuş, dergi tirajını öğrendiği gün Cici'den kaçmış...Penguen e gitmiş ama almamışlar, lombağın kapanmasına sebeb oldu diye çok kızgınlarmış, Uykusuz a gitmiş, Penguenden adam almak istemediklerini söylemişler ama sonra açıkta kalmasın diye acıyıp almışlar, kendisi umut sarıkayanın eski arkadaşıymış.Kısaca 10 tane arkaşını ekmeklerinden edip sonra kendini kurtarmış.zaten dergiyi çıkartmadan hemen önce dublex eve falan taşınmış, sanırım kısa yoldan zengin olma hayalleri taşıyordu.yazık, çok yazık.

Teşekkürler mert!

28. Barış Ünver demiş ki; 27 Ağustos 2009, 22:52

Lombak da mı kapanmış? Ama çok fena olmuş o zaman ya...

29. mert demiş ki; 27 Ağustos 2009, 23:05

Alpay Erdem bütün Lombak kadrosunu yanında alıp gitmiş ki, kim çıkartıcak lombağı? Bu ay çıkmadı zaten lombak...

Teşekkürler mert!

30. merve demiş ki; 07 Eylül 2009, 01:09

ne kadar üzücü, onca insanı ekmeğinden et, sonra hakkında siyasi mizah yapıyorlar dediğin dergiye kaç...alpay erdem mizah değil ticaret yapıyormuş galba, arkadaşları kadar benim gibi okurlarını da üzdü...samimiyetine inanmıyorum artık!

Teşekkürler merve!

31. ışıl demiş ki; 23 Eylül 2009, 00:45

ben de arkadaşın dediğine katılıyorum, alpay erdem tam bi ikiyüzlüymüş bunu öğrendik ve artık yazılarını okumuyorum, hiç bi samimiyet taşıdığını düşünmüyorum çünkü.o köşeye baktığımda aklıma sadece "acaba bu hafta ne kadar kazanırım lan" diyen bi tip gelior.ayrıca cici de kapanmış, zaten başarısız olacağı belliydi. bence cici tamamen çizerlerin paraya olan ihtiyaçlarından dolayı çıktı, çünkü alpay erdem tarafından lombak kapatıldığında cici önceden konuşulmuş bişi değildi ki.ayrıca çoğu çizerin siyasi mizah geçmişi olmadığı için de muhtemelen böyle bişi yapalım dediler. yazık o kadar insana üstelik yetkin gülmen ekimin başında evleniyor paraya ihtiyacı var haliyle, belki diğer çizerlerin de böyle telaşları hazırlıkları falan vardı kim bilir, yani alpay erdem maskesini çıkardı resmen ve insanların hayatlarını alt üst etti diebilirim..çok kızdım yani bu konuda umarım çoğu insan da benle aynı görüştedir..

Teşekkürler ışıl!

Sayfalar: « 1 [2] Tümünü Göster

Tepki Ver


   ÖNEMLİ:
  • Art arda yorum yapmak yasaktır.
  • Türkçe kurallarına uymayan yorumlar silinecektir.

 
 
Yukarı Çık XHTML CSS WordPress Alastyr