Naif tepkilerle dalga geçerek prim yapmak -

Bu da yeni çıktı efendim. Milletin camına bayrak asmasına bile "Ne gerek var şimdi, ne değişti sen bunu yapınca?" diyenler var. Vallahi var. Tepkisini dile getirmek için arabalarıyla sokaklara dökülenlere "Kesin sağcı oğlum bunlar." diyenler var. Billahi var. Facebook'taki profil fotoğrafına bayrak koyarak üzüntüsünü dile getirenlere "Mücahit la bunlar, ehe." diyerek dalga geçenler var. Ciddiyim, var!

Ben de biliyorum MSN'de "Herkese gönder!" diye biten ışık kapatma, siyah giyinme eylemlerinin, arabalarla slogan atmanın, bayrağımızı balkonumuza, camımıza asmamızın, ne bileyim düşüncelerimizi yazmamızın terörü durdurmayacağını, PKK'yı bitirmeyeceğini. Bizim bunları yapmaktaki amacımız, Lafmacun'da pazartesi günü yazdığım gibi, taraftar desteği. Bu şekilde ifade edince saçma gibi gelebilir, ama biz yalnızca destek sunuyoruz, elimizden gelen bu.

Şöyle düşünün: Bir futbol maçını savaşa benzetebildiğimize göre, bir savaşı da futbol maçına benzetebilmemiz gerekir. Ve futbol maçlarında taraftar desteği olmazsa olmaz bir etmendir. Taraftarın tezahüratlarıyla gaza gelir futbol takımı ve maçı alamayacak durumda olsa dahi kazanmasını sağlayabilir.

Halkın tepki verdiğini gören asker de halkı için daha etkili sonuçlar almayı başarabilir. Aksini düşünecek olursak, halkın koyun gibi tepkisiz bir şekilde olan biteni izlediğini gören asker de demoralize olur. Bu şekilde düşündüğümüzde verilen tepkiler hiç de mantıksız gelmiyor, değil mi?

Halbuki köşe yazarları, sözlük cinleri öyle değil. Ağzı olan konuşuyor, kalemi veya klavyesi olan da yazıyor tabii, benim gibi. "Facebook mücahiti" diyen adam zaten en az 30 PKK'lıyı gözünü kırpmadan öldürmüş bir köşe yazarımız. Ekşi Sözlük'te ötmeyi bilen kuşların hepsi aslında F-16 pilotu ve bugün sınır ötesine geçip PKK kamplarını bombalayan askerlerimizden. Yok lan, o köşe yazarı eminim şu an üstünde Ay lav niyork yazan kupasından Nescafé'sini yudumlamakla meşguldür, bahsettiğim sözlük yazarları da sabah kalktığında ilahi görevini gerçekleştirmek üzere gaza gelip "Dur şuna da bok atayım da dikkat çekeyim." deyivermiştir.

Tepkisini dile getirmek için en azından bir şey yapanları parmakla gösterip dalga geçmek nasıl bir çocukluktur? Lak lak konuşmak da kolay, tepki göstermek de kolay. En azından biraz olsun işe yarayanını yapın.

Ek (19.04): Can Turgay, yorumunda unuttuğum bir noktaya değinmiş. O konuyu da aşağıdaki girimde anlatmıştım:
http://www.lafmacun.org/entry/688568
Yeterli olacağını düşünüyorum.

Bir hatırlatma: Yazıyı istediğiniz yerde yayınlamakta özgürsünüz. Tamamını bile yayınlayabilirsiniz yani. Ama verdiğim emeğin hakkını, karşılığını vermek adına yazıyı yazdığınız yerde, yazının hemen üstünde bu sayfaya bağlantı vermeniz gerekiyor. Bu koşullarda yayınlarsanız süper olur. Teşekkürler şimdiden.
1 aykut kuleli demiş ki:

yazi bana ait olmamasina ragmen %100 katiliyorum

"Halkimiz buyuk bir infial icinde, her tarafta buyuk yuruyusler,protesto gosterileri duzenleniyor, sonra "Avrupa ve ABD bizim sesimizi niye duymuyor?" diye sikayet ediliyor, ama dunya kamuoyuna boyle mesaj verilmez.

11 Eylul'un ardindan ABD'den iki cesit tepki yukseldi.
Biri, aglayan, olen yakinlari icin mum yakan, dua eden insanlarin, teroru kinayan sessiz kalabaliklarin tepkisiydi. Dunyanin her tarafinda insanlar bu tepkiyi hakli bulur ve destek verir. Yaser Arafat bile kosup 11 Eylul saldirilarinda yaralananlar icin kan vermeye gitmisti.

Ama ABD'den yukselen bir tepki daha vardi ki o, "Hadi ne duruyoruz! Su barbar Araplari tas devrine geri goturecek sekilde bombalayalim! Mekke'ye atom bombasi atalim!" seklindeki bir tepkiydi. Bu tepkiye kimse destek vermez "Ne halin varsa gor" denir. Ilk gunlerde bu tepki biraz bastirildi, ama alttan alttan bu tepki ABD'ye hakim olmaya basladikca ABD destegini kaybetti.
Bati televizyonlarinda "Kahrolsun PKK!" diye bagiran kalabaliklar, Bati kamuoylarina sadece bim kavga eden iki taraftan birisi oldugumuzu ve cok ofkeli oldugumuzu gosterir. Burada boyle ofkeden
kulaklari kizarmis adamlari kendi haline birakirlar, kimse destek falan vermez.

Bizim ihtiyacimiz olan, Ispanya'daki teror saldirilari sonrasi oldugu gibi 1 milyon kisilik sessiz kalabaliklar. Bizim ihtiyacimiz olan, Prenses Diana'nin cenaze torenindeki gibi bir atmosfer.

Cumhurbaskani, basbakan ve genelkurmay baskani kalkip Diyarbakir'a gitseler, sehit askerlerimizin tabutlari meydana dizilse, 1 milyon kisilik sessiz bir kalabalik Diyarbakir'da toplansa, iste Bati
kamuoylari bu tepkiyi algilar, boyle bir eylemin bir etkisi olur."
duyarli olmakla siddet yanlisi olmayi ayni kefeye koyan sizin gibiler yuzunden gercekten soylemek istediklerimizden cok farkli sozler duyuruyoruz dunya kamuoyuna.

Teşekkürler aykut kuleli! (24 Ekim 2007, 13:08)
2 aykut kuleli demiş ki:

oturdugumuz yer yumusakken oraya buraya siyah kurdela takalim, bayrak koyalim, tepkimizi zahmete katlanmadan yapalim ki hic bir ise yaramasin.

Teşekkürler aykut kuleli! (24 Ekim 2007, 13:25)
3 Barış Ünver demiş ki:

Yazdıklarımdan hiçbir şey anlamadın değil mi?

Teşekk... Dur lan, benim bu? (24 Ekim 2007, 13:49)
4 can turgay demiş ki:

elbette tepki vermek bir çeşit taraftar desteğidir. Ancak linç kültürü ile "hadi girelim deşip geçelim" nidaları ile bu kadar sıkı fıkı olan bir toplumda bu tarz şeyler çok tehlikelidir. Minimumda tutulmalıdır. Çünkü bizim; her an darbe yapmaya müsait bir zeminimiz, her bulduğu kürtü linç etmeye yatkın ülkücülerimiz, ve aydınları bile sırf etnik kökenleri yüzünden açık açık kendi eliyle öldürebilen bir devletimiz var.

Teşekkürler can turgay! (24 Ekim 2007, 18:48)
5 Barış Ünver demiş ki:

Haklısın, onu belirtmeyi unuttum. Bina taşlama, molotov kokteyli falan atma olayları falan çok yanlış. Onu da ekleyeyim.

Teşekk... Dur lan, benim bu? (24 Ekim 2007, 19:03)
6 rzrarti demiş ki:

MSN Messenger'dan vatan kurtarmaca... tey tey.. gulucuk

Teşekkürler rzrarti! (24 Ekim 2007, 20:24)
7 Barış Ünver demiş ki:

Aha bi' tane daha...

Teşekk... Dur lan, benim bu? (24 Ekim 2007, 20:31)
8 rzrarti demiş ki:

Biraz önce ilginç olaylar oldu msn denen zamazingoda
;ancak hala yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.. neyse geçelim.. Aslında Barış , ben tamda senin dediğin şeyi yapın diyordum insanlara , "Lak lak konuşmak da kolay, tepki göstermek de kolay. En azından biraz olsun işe yarayanını yapın."

Teşekkürler rzrarti! (24 Ekim 2007, 20:41)
9 Barış Ünver demiş ki:

Hala anlamamışsın ki? Tam tersini söylüyorum, "Onlar da işe yarayan şeyler" diyorum, neresini anlamıyorsun hala!

Teşekk... Dur lan, benim bu? (24 Ekim 2007, 21:01)
10 damacana demiş ki:

İlkten söyleyeyim ben milliyetçi bir insan değilim. Bugün askerlik isteğe göre olacak deseler yapmam ve de yukarıda bahsettiğin gibi ben de onlardanım. Yani öyle bağırmakla ya da msn'e vatan-millet-sakarya yazı yazmakla maalesef bir şey olmuyor. Bugün sokaklara dökülen gençlere "Gençler yolun köşesini döndükten sonra cepheye gidiyoruz." deseler kaçı o köşeyi döner. Madem bu kadar milleyetçi gençlersiniz, bozdurun tecilinizi gidin askere. (Tecili olanlar için söylüyorum)

Teşekkürler damacana! (24 Ekim 2007, 21:09)
11 Barış Ünver demiş ki:

İyi de olay yalnızca askere gitmek mi? Taraftar desteğinden kastım da bu işte; tepkimizi dile getirmediğimiz sürece halk dışarıdan koyun olarak görünmeye devam edecek.

Teşekk... Dur lan, benim bu? (24 Ekim 2007, 21:13)
12 rzrarti demiş ki:

Barış , anladım yazını , dolayısıyla da seni ; zaten ben yazıya veya senin görüşüne hiçbir şey söylemiyorum ki , zaten birşeyler söylemek bana düşmez. Dediğin gibi Facebook'ta da tepkini getirebilirsin , her yerde getirebilirsin. Aslında linklediğin Ahmet Hakan { her ne kadar dönek bir yazarımız olsa da }'da aslında bu tepkilere bir şey söylemiyor. Onun sitem ettiği de yapılan propagandalarda aslında kardeş diye lanse edilmesi gereken ve senin , benim gibi birer Türkiye vatandaşı olan Kürt kardeşlerimiz. Asıl hedef olması gereken ise PKK. Bu kardeşimiz diye nitelendirdiğimiz Kürtlerin haksız yere küfür yemesine karşı çıkmış. Galiba sadece bu yapılan kınanmalarda , gösterilen tepkilerde biraz daha dikkatli olunması gerektiğini söylemiş , bence de biraz dikkatli olunmalı gulucuk

Ha sen dersin " 16 canımız gitti , onların soyundan olanlardan , istediğim gibi küfür de ederim. " , zaten ona da kimse bir şey söyleyemez gulucuk

Teşekkürler rzrarti! (24 Ekim 2007, 21:30)
13 Barış Ünver demiş ki:

Yahu tabii ki kimsenin Kürtlerin tamamına bir şey dediği yok. Yalnızca terörist olanlarına var ve emin olun Türkler de haksız yere Kürtleri öldürüp dursaydı ben de onların karşısında olurdum.

Sözlerimi hala en uç noktalardan anlıyorsun Rzrarti, kastın mı var? Kürtlerden bahseden mi oldu? Lütfen bu konuya bir daha yazıyı okumadan yorum yapma, OKU ŞU YAZIYI!

Teşekk... Dur lan, benim bu? (24 Ekim 2007, 21:37)
14 rzrarti demiş ki:

yok abi yine sana bir şey demedim ki gulucuk , Ahmet Hakan'ın yazısından anladığımı açıkladım ; niye sana kastım olsun ki ? Sadece adama " "Mücahit la bunlar, ehe." diyerek dalga geçenler var. Ciddiyim, var! " demişsin ;ama adam dalga geçmiyor ki doğru bir şeyi söylüyor. Adam Facebook'ta Kürtlerin taaa a.q. diyenleri taşlıyor , Adam aslında onları da geç , Halkı gaza getirenleri taşlıyor , seni beni değil ; başımızdakileri taşlıyor. Aslında bir bakıma sende tam tersi işleri yapanları ; bu bayrak asmalarla alay geçenleri , msn'de nickinde VATAN BİZE EMANETTİR! yazanlarla dalga geçenleri taşlıyorsun.. Farklı bir şey görmüyorum ki ortada gulucuk ama o da haklı , sende haklısın gulucuk Bir de emin ol ki ben senin de dediğin gibi "Tepkisini dile getirmek için en azından bir şey yapanları parmakla gösterip dalga geçen bir çocuk" değilim ; o kadar karaktersizde olamam istesem de.. neyse uzamamasın bence bu ikili yorumlar ; messenger'a döndü muhabbet gulucuk

Teşekkürler rzrarti! (24 Ekim 2007, 22:03)
15 Barış Ünver demiş ki:

Bence de uzamasın, çünkü yazdıkça sözlerimi daha çok çarpıtıyorsun. Benimle ilgili bir problemin varsa e-posta at, buraya yorum yazıp beni rezil etmeye kalkışma.

Teşekk... Dur lan, benim bu? (24 Ekim 2007, 22:09)
16 mehmet uzun demiş ki:

asortik kahramanımız barış ve propagandacı tayfa işbaşında. aslansın. gitmişken musul-kerkükü de almayı unutma e mi evladım? koçum benim.

Teşekkürler mehmet uzun! (26 Ekim 2007, 20:33)
17 Barış Ünver demiş ki:

Pardon?

Teşekk... Dur lan, benim bu? (26 Ekim 2007, 20:57)
Yorum Yap