Şehitler üzerinden ünlü olmaya kalkmak -

Çarpıklık, şebeklik ve zekâ geriliği diz boyu arkadaşlar. İnsanın gözünü ün sevdası bürümeyegörsün, şehitlerimizi bile ün aracı olarak kullandırabiliyor.

Kimden bahsettiğimi gayet iyi bilenler çoğunluktadır. Kendi isminden bahsedilince "İsmim üzerinden prim yapıyorlar, meh." diyen; kendisine karşı yazılan yazılara hakaret dolu yorumlar yazıp, yorumunu "Sizin için benim yorumum altın, meh." diye bitiren; blog'undan gelir sağlamak istemeyen insanlarla alenen dalga geçen bir terbiyesizden bahsediyorum: Wolkanca. Hehe, az önce bu terbiyesizin ismi sayesinde prim yaptım sanırım. Neyse, terbiyesiz diye devam edeyim ki daha fazla prim yapmayayım.

Bu terbiyesizin son marifeti de, başlıkta belirttiğim şey: şehitler üzerinden rant sağlamak! Geçen gün bu olaya değinmiştim: Beyaz Öztürk'ün "Helal olsun!" dedirten hareketinden yola çıkarak (ve bunu kendisi de söyleyerek) blog'una 1 hafta yazı girmeyeceğini yazmıştı. Şehitler için susmak adlı yazımı da onun bu saçma yazısından yola çıkarak yazmıştım.

Birkaç gün sonra bu adam, yaptığı terbiyesizliği fark etmiş sanırım. Yalnız, böyle bi' bok yediğini yazamayacağı için bu olayı da kendi sanal zekâsına yormuş ve Ben bir provokatörüm diye bir yazı yazmış. Alıntılıyorum:

Ertesi akşam Beyazıt Öztürk program sırasında aldığı şehit haberinden sonra programı sonlandırma kararı alır, bunun üzerine benim Beyaz'ın bu davranışıyla alıntı konusu münasebeti ile blog yazmaya ara veren abim arasında değerlendirme yapmam, benim de "bir süre blogda yazmama kararı alsam acaba blogosfer nasıl karışır?" Diye kendi kendime sormam ve uygulamam ile şimdi bu haldeyiz.

Bir yanda, yine bu terbiyesizin yazdığı, blog'larda çalıntı içerik kullanmanın problem olmayacağı fetvasını verdiği bir yazı yüzünden (ç)Alıntılama Sanatında Zen! yazısını yazan Süleyman Sönmez; diğer yanda bugün biten kara harekatında şehit düşen Mehmetçiklerimize saygı amacıyla programı erken bitiren Beyazıt Öztürk. Sözkonusu beyin bir insan beyni olmayınca bu iki kişi ve olay arasında çokça bağ kurulabiliyor sanırım.

Gelelim neden böyle bir saçmalığa başvurdum ve amacım neydi konusuna. İlk olarak şunu belirtmeliyim ki son derece provoke bir davranıştı benimki, öyle ki duymayan kalmamışçasına, dosta düşmana, blog insanlarının aralarında dolaşan benim hayalim şu, ben güççüken 3 yaşındaydım, bunları yer içerim gibi mimlerdense şu içinde yaşadığımız dönemde bahsedilmeyen ya da yeterince üzerinde durulmayan malum şehitlerimiz ve var olan durum üzerine dikkatleri çekmekti.

Anlamı: Terbiyesizimizin ucundan uydurduğu farazi mimlerin ne kadar salakça olduğunu savunup, yeterince üzerinde durulmayan şehitlerimiz adına; ama aslında bu terbiyesizin ün merakı uğruna başlattığı, son derece saçma ve -tekrar tekrar söylememe rağmen sıkılmıyorum- son derece terbiyesizce bir mim. Üstelik gerçek de değil. Gerçekten şehitlere saygı adına bir hafta boyunca yazı yazmasaydı, "Şebek mebek ama çarpık da olsa bir saygı anlayışı var, aferin." derdik ama mimin yaratılış sebebini, 4 gün sonra yazdığı yazıda gördük.

Sebep: "Bir süre blogda yazmama kararı alsam acaba blogosfer nasıl karışır?"
Eylem: Terbiyesizliğin Allah'ı.
Sonuç: Blogosfer içinde biraz daha batan, ama insan yorumları yerine bilgisayar, robot, örümcek yorumlarını okuyup aldığı sonuçlara mastürbasyon yapan bir terbiyesiz.

Peki dediği gibi blogosfer karıştı mı? Karışmadı. Adamcağızın moron müritlerinden bazıları, bu mimi gözyaşları içerisinde alıp "Ben vatanımı seviyorum, aldım mimi!" diye haykırdı; ben ve benim gibi bazı blog yazarları da tepkisini dile getirdi, o kadar. Zaten karışmış olsaydı bile "Eheh, hınzır ama bir o kadar zeki Wolkanca yine yapacağını yaptı ve blogosferi birbirine kattı, helal olsun adama." demezdik. Böylesine çocukça şeytanlıklar peşinde olan bir terbiyesizin aynı zamanda başarısız olması ise ayrıca hayret verici.

Benim bu terbiyesize sinirlenmeyi ve bu şebeğin yazılarını okumayı uzun süre önce bırakmıştım. Ama artık hangi imleme sitesinde veya hangi moronun mim alışını gördüysem, bu şebeğin 1 hafta boyunca yazmayacak olmasına pek bir sevinmiş, yazmayacak olma sebebini ise zevkle okumaya girişmiştim. Sebebini görünce de şaşırmıştım. Hayır yani, böylesine bir terbiyesizliği yapacak mertebeye de erişebileceğini tahmin bile edemezdim!

Her şeye rağmen, bu terbiyesizin kendi değerini giderek düşürmesi; moron müritleriyle kendilerine yaratmış oldukları hayal dünyasında yaşarken, dışarıdan bakılınca nasıl çürüdüklerini fark etmek falan çok hoşuma gidiyor. Aptalca, şebekçe, terbiyesizce yazılarına ve yorumlarına devam et adamım, arkandayım!

Bir hatırlatma: Yazıyı istediğiniz yerde yayınlamakta özgürsünüz. Tamamını bile yayınlayabilirsiniz yani. Ama verdiğim emeğin hakkını, karşılığını vermek adına yazıyı yazdığınız yerde, yazının hemen üstünde bu sayfaya bağlantı vermeniz gerekiyor. Bu koşullarda yayınlarsanız süper olur. Teşekkürler şimdiden.
1 Alisko demiş ki:

ben bu mime katıldım. wolkanca başlattı diye değil kendi adıma bir şeyler yapmak amacıyla. blogcunun işi yazmaktır, bizde yazarak tepkimizi dile getirmeliyiz diyen bir çok arkadaş bu şehit olaylarına değinmedi bile. dediğim gibi ben bu mime katıldım wolkanca başlattı diye değil, başka biri başlatsaydı gene katılacaktım. ama wolkancanın yazısını okuduktan sonra mim yazısını kaldırdım blogumdan. Ve Barış'a katılıyorum yapılan büyük bir terbiyesizliktir, kendi reklamını yapmaktır, mimi kabul eden kişilere yapılan ahlaksızlıktır. Wolkanca'nın yüzünü görmeme yardımcı oldu bu olay. Kendisi yazısında belirtmiş wolkanca hep devam edecek diye bence hiç okadar emin olmasın bu gidişle devam çok daha uzun ömürlü olabileceğini sanmıyorum.

Teşekkürler Alisko! (29 Şubat 2008, 23:22)
2 henster demiş ki:

Tebrikler barış, içimizden birilerinin bu konulara aydınlık getirmesi gerekiyordu zaten.. Bizde senin arkandayız.
Zaten yapılan şeyin adı mim'mi yoksa başka birşey mi çok saçma. Özellikle şihitlerin üzerinden pirim elde edilmeye çalışılması daha da kötü bi durum..

Teşekkürler henster! (01 Mart 2008, 00:00)
3 turklerklani demiş ki:

yav uğraşmayın birbirinizle gulucuk şunu gördüm katıldım deyip katılanların 100 de 45 i vazgeçti gulucuk orasını anlamadım

Teşekkürler turklerklani! (01 Mart 2008, 00:01)
4 onurr demiş ki:

@alisko;
Aslında bayağı ömrü var bence. Şöyle bir bakarsan Wolkancanın bayağı yalakası var. Senin benim gibi düşününen blogcu genele baktığın zaman az sayıda.

Ben Wolkancanın bu yaptığına hiç şaşırmadım. Yani bana sorsalar "Böyle birşey yapar mı?" diye "Hayır" derdim ama yapıncada şaşırmadım. Ama napalım var böyle insanlar pardon terbiyesiz insanlar.

Teşekkürler onurr! (01 Mart 2008, 00:08)
5 bizats.com demiş ki:

Bu sabah bahsi geçen "(ç)Alıntılama Sanatında Zen!" yazısını üzülerek okudum. Ve dolayısıyla ilgili bağlantılarla adı geçen şahısla ilgili bir kaç fikir edindim. Kişisel tavrım ve naçizane tavsiyem blogunun takip edilmemesi, yazılarının okunmaması, kendisinden söz edilmemesidir. Daha fazlasına gerek yok.

Bir de şöyle bir durum var:

- Bunu yapma lütfen ilgili şahıs (gayet iyi niyetli uyarı)

Tepkiler

- Yaparım sanane. (İlgili şahıs)
- Yaparsa yapar sana ne oluyor. (1. tekil kişilik)
- Sanane ne isterse yapar. (2. tekil kişilik)
- O yaptı oldu.(3. tekil kişilik)
- Yiyosa sen de yap. (4. tekil kişilik)

Teşekkürler bizats.com! (01 Mart 2008, 00:24)
6 Emexci demiş ki:

Anlamadigim bir durum daha varki, 1 hafta yazmayacagim deyip 3. gün yazmaya baslamak da ne oluyor? Madem söz veriyorsunuz, tutun!..

Sözü gecen Konunun hassasligindan hic bahsetmiyorum. Beyaz'in yaptigi sey yerinde ve dogruydu. Ama bunun üzerinden hit icin prim yapmak hic de etik degil..

Güzel ve ise yarar yazilar yazmiyor degil, ama bu gidis wolkanca icin iyi bir gidis degil..

Teşekkürler Emexci! (01 Mart 2008, 00:28)
7 Özgür demiş ki:

Adam etek altı görüntüleri yazıp kurutulmak için asılmış etek görüntülerinin fotolarını koyup buraya etek altlarını çok merak edip de geldin ey türk genci vs. saçmalıklar yazıp google'dan bu kadar basit ve çaresizlik dolu bir yöntemle adam toplamaya çalışan bir blogcu(!) Battı da battı, rezil oldu artık. Yazık

Teşekkürler Özgür! (01 Mart 2008, 11:33)
8 Oğuzhan demiş ki:

"Sizin için benim yorumum altın, meh." bu lafı benim yazıma yazdığı yorumdan mı gördün yoksa herkese mi böyle yazıyor gulucuk

Bu samimiyetsiz, bu sahtekâr belliki "Ulan Beyaz yaptı bende yapıyım buradanda bir çıkar sağlayım. Hem Güneşintamiçinde'ye hemde pilliye geçirme fırsatım olur" diyerekten başlatmış mimi. Amma velakin 1 hafta yazmayacam demiş milleti gaza getirmiş; emexci ninde dediği gibi 3. gün dayanamayıp yazmaya başlamış. Bir insan bu kadar mı kaypak olur ya gulucuk

Teşekkürler Oğuzhan! (01 Mart 2008, 17:24)
9 Barış Ünver demiş ki:

@Oğuzhan, senden görmüştüm ama sonradan blog'unun adresini hatırlayamadığımdan ve nerede gördüğümü de unuttuğumdan dolayı kaynak veremedim. Şimdi yazıyı düzenliyorum, ulaştığın için teşekkürler gulucuk.

Teşekk... Dur lan, benim bu? (01 Mart 2008, 17:28)
10 Oğuzhan demiş ki:

@Barış, inan linki yaz diye söylemedim. Sadece merak ettim herkesede mi böyle yazıyor diye. Link vermene gerek yoktu. Keşke zahmet etmeseydin.

Teşekkürler Oğuzhan! (01 Mart 2008, 18:42)
11 Barış Ünver demiş ki:

Yok yok, ukde diye kalmıştı içimde, iyi ki geldin gulucuk. Amacının o olmadığını biliyorum, teşekkürler.

Teşekk... Dur lan, benim bu? (01 Mart 2008, 19:42)
12 5posta.com demiş ki:

Bloglar arası kavgalar mahalle kadınlarınınkini aratmaz oldu. İnsanlar fikir üretip blogosfere katkıda bulunacağına birbirini didiklemekle meşgul. Ben volkan'ın mimine katılmadım, tarafını tutma veya aleyhindede olma gibi bir rolüm olduğunu da düşünmüyorum. Yalnız Süleyman Hoca'nın (Ç)alıntı yazısı üzerine naçizane görüş bildirmek isterim. Telif haklarına konusunda titiz bir insan Süleyman Hoca. Demek ki aynı zamanda hard diskindeki bütün müzik eserleri orjinal cd den kopya. Tıpkı O'nun görüşlerini savunanlarınki gibi. Eminim bilgisayarlarınızda kullanılan Photoshop, Fireworks, Dreamweaver gibi programlarınız da lisanslıdır.
Bütün bu ürünler, blog yazıları da dahil olmak üzere bir emeğin sonucudur tabii ki. Bunun karşılığı olarak da üreticileri haklarını almalıdır. Bu haklar alınırken 20-30 yıllık telif hakları kanunlarını birkaç değişiklikle günümüze uyarlamaya çalışırsanız bunun asla önüne geçemezsiniz. Plak endüstrüsi bu yüzden batmanın eşiğinde.
Süleyman Hoca, öğretmenliğin verdiği yalnızca 4 köşe içinde düşünebilme, konulmuş ve uyulagelen kuralları aynen u devam ettirme handikaplarına sahip olduğu için o yazıyı yazmış kanımca.
Yazılarımız çalınsın mı peki? Hayır bunu kastetmiyorum. Senin, benim yazımı çalan insan bu işlemi yaratıcılığı olmadığı için yapıyor zaten. Ne arama motorlarında sensen üste çıkabilir ne de senden fazla okuyucusu olur. Blogosferin liberal ve piyasa kanunlarının belirlediği atmosferinde yokolup gider zamanla.
Son olarak belirtmek isterim ki telif haklarına karşı çok hassas olan S.H. yazısına yaptığım yorumu sansürleyip yayınlamadı. Bir blogcu için affedilemez bir yanılgıdır benim gözümde. Demek ki karşı düşünceye yer yok blogunda. Hele ki ''yazım anlaşılıncaya kadar, en az 2-3 bin defa okununcaya kadar yazmaya ara veriyorum'' demesi tüy dikmiştir. Kusura bakmasın burası sınıf, bizler de öğrencileri değiliz.

Teşekkürler 5posta.com! (03 Mart 2008, 02:34)
13 Barış Ünver demiş ki:

"İnsanlar fikir üretip blogosfere katkıda bulunacağına birbirini didiklemekle meşgul."

Bu sözün beni çok kırdı. Blog'lar arasındaki kavgalar belki gerçekten mahalle kadınlarınınkiler gibi, ama yalnızca çamur atıp diğer konular hakkında yazmadığımı, sırf hayatımı arşivlediğimi düşünemezsin. Bilakis, üzerine en çok titrediğim bölüm Böyle Düşüncelerim Var bölümü:

http://beyn.org/kategori/boyle-dusuncelerim-var/

Lütfen yorumlarken biraz gerçekçi ol. Düşüncelerin doğru olsa bile yanlış olan tek iddian savunduğun şeyin tamamını yanlış olarak gösterebiliyor.

Teşekk... Dur lan, benim bu? (03 Mart 2008, 08:06)
14 5posta.com demiş ki:

Kırılmana gerek yoktu Barış. Verdiğin linki biliyorum. Bloguna ilk geldiğim zaman okumuştum. Başarılı bir blogun var. Başarı benim için okuyucu sayısı veya dizayn demek değil. Bir blogun farklı ve içten olması gerekiyor. O yüzden başarılı bulduğum bloglarda bu tarz atışmaların olması can sıkıcı. Volkan aşşağı, volkan yukarı... Adamın bildirgeç le bir davası olmuş, hala herkesin ağzında. İnan işin aslını ben bilmiyorum, başını kaçırdığımdan. İpimde de değil. Haa tartışmalar hiç olmasın mı? Tabii ki olsun. Mesela Güneşin tam bilmemnesi blogu ile Volkan'ın içine düştüğü dalaşma internetimizdeki demokratif ortamın gelişmesine, kural kanun bildiğimiz şeylerin sorgulanmasına ve insanların taraf olmasına yol açtı. Blogların ve blogcunun görevi de bu...

Teşekkürler 5posta.com! (03 Mart 2008, 14:52)
15 Deastrilsion demiş ki:

Ben Barış Ünver'in düşüncelerine katılıyorum. Bencede Wolkanca'nın gidişi gidiş değil.

Teşekkürler Deastrilsion! (03 Mart 2008, 21:29)
16 Oğuzhan demiş ki:

Öyle bir konuşulmuşki herkes işini gücünü bırakmış her Allah'ın günü volkan ile uğraşıyor gibi bir hava oluşmuş. Buradaki olay bambaşka. volkan dallamalığın sınırlarını zorladı ve şehit haberi üstünden ünlü olmaya kalktı. Pilliyle olan kavgası volkanın kişisel hadisesidir. Kendi adıma konuşuyum hiçte sallamadım. Koskoca site; saçma sapan bir açıktan, iki çapulcu tarafından hackleniyorsa bu kimsenin sorunu değildir. Ama şehitler her T.C. vatandaşını ilgilendiren bir konudur. Acımız üstünden ünlü olmaya çalışan adama "yürü be sömür milletin duygularını" diyecek halimiz yok. Sırf yaptığı saçmalıklardan ötürü volkan ile bundan önce uğraşıldı diye bu saçmalığını sorgulamayacakta değiliz. Böyle birşey yapıldıysa tabiiki volkan aşağı volkan yukarı olacak. Bu işin sonunun nereye varacağını sanıyorduki volkan?

Teşekkürler Oğuzhan! (04 Mart 2008, 12:51)
Yorum Yap