Sakal-ı Şerif ve putperestlik üzerine

Sakal-ı Şerif ve putperestlik üzerine

Hiçbir insana yakışmaz ki, Allah kendisine kitap, hüküm-hikmet ve peygamberlik versin de sonra o, insanlara “Allah’ı bırakıp bana kullar olun” desin. O ancak şöyle der: “Öğrettiğiniz şu Kitap’a ve okuyup araştırdıklarınıza dayanarak benliklerini Allah’a adamış kullar/Rabbânîler olun!”

Ve size melekleri ve peygamberleri rabler edinmenizi de emretmez. Siz, müslümanlar haline geldikten sonra inkârı mı emreder size?

Âli İmran suresi, 79. ve 80. ayetler (Yaşar Nuri Öztürk meali)

Hz. Muhammed, bir insandır. İnsanların en güzelidir, insanların en temizidir ama nihayetinde insandır. Bunun unutulması ve peygamberimize tapma işine girişmek, Allah’a ortak koşmaktır – bir başka deyişle şirktir. Peygamberimize ait olduğu iddia edilen sakal tellerini öpmek, o sakallara yönelik dua etmek, onların önünde yerlere yatarak ağlamak da saygı ifadesi değil, putperest eylemidir.

Her müslümanın dile getirmek zorunda olduğu, daha doğrusu, müslüman olabilmek için söylenmesi gereken sözü, Kelime-i Şehadet’i hatırlayalım:

Tanıklık ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur ve yine tanıklık ederim ki Muhammed onun kulu ve elçisidir.

Cümlenin iki tarafında da bu konuda birer uyarı görebiliriz: İlk uyarıda, Allah’tan başka ilah olmadığı söylenirken; ikinci uyarıda da Hz. Muhammed’in, Allah’ın kulu ve elçisi olduğu vurgulanıyor. Daha ötesi yok: kul ve elçi.

Kuranıkerim’de peygamberlerin tanımları

En başta alıntıladığım iki ayette olduğu gibi Kuranıkerim’i okuduğumuzda da, peygamberlerin insani yönüne dikkat çekiliyor. Örneğin Kehf suresinin aşağıdaki ayetinde Hz. Muhammed’in de “bizim gibi bir insan” olduğunun vurgulanması bekleniyor:

De ki: “Ben de sizin gibi bir insanım. Ancak, tanrınızın bir tek tanrı olduğu bana vahyediliyor. O halde, Rabbine kavuşmayı uman, hayra ve barışa yönelik iş yapsın ve Rabbine ibadette hiç kimseyi O’na ortak koşmasın.”

Kehf suresi, 110. ayet (Yaşar Nuri Öztürk meali)

Bir başka surede, Âli İmran suresinde şunlar yazıyor:

Muhammed bir resulden başkası değildir. Ondan önce de resuller gelip geçmiştir. Şimdi o ölse yahut öldürülse ökçeleriniz üzerine gerisin geri mi döneceksiniz! İki ökçesi üzerine geri dönen, Allah’a hiçbir şekilde zarar veremez. Allah, şükredenleri ödüllendirecektir.

Âli İmran suresi, 144. ayet (Yaşar Nuri Öztürk meali)

Ve En’am suresinde de şunlar söyleniyor:

Onlara şunu söyle: “Ben size Allah’ın hazineleri yanımdadır demiyorum. Gaybı da bilmem ben! Size ben bir meleğim de demiyorum. Yalnız bana vahyedilene uyarım ben!” Sor onlara: “Körle gören bir olur mu? Hâlâ düşünmüyor musunuz?”

En’am suresi, 50. ayet (Yaşar Nuri Öztürk meali)

Hz. Muhammed’in isteği

Tabii ki Kuranıkerim, İslam’ın tek ve en büyük kaynağıdır ancak Hz. Muhammed’in hayatını bilenler de, yalnızca aklını işleterek (ki “aklı işletmek” Kuranıkerim’de de defalarca tekrarlanan bir istektir) şu sonuca ulaşabilirler: Hz. Muhammed’in isteklerinden biri, kesinlikle resminin çizilmemesiydi. Bunun sebebi, onun resimlerinin tapınma aracı haline getirilmemesi ve yalnızca Allah’a ve Allah’ın kelamına tapılmasıydı. Bunu bilen ve Hz. Muhammed’in resminin çizilmesine tepki gösteren bir bireyin, Hz. Muhammed’e ait olduğu iddia edilen sakal kıllarını ve bir hırkayı yüceltmekten kaçınması gerekmez mi?

Elbette gerekir. Kesinlikle gerekir. Dinin özünün korunması için bu şarttır, zorunludur. Hıristiyanları, çarmıha gerilmiş İsa resimleri, figürleri ve heykellerine tapınmakla suçlarken sakal tellerine, hırkalara tapınmanın mantığı yoktur.


Son olarak, din bilimi olan “ilahiyat” konusunda Türkiye’deki en büyük isim olan, dokuz köyden kovulmuş Yaşar Nuri Öztürk’ün bu konudaki açıklamalarını ve Kuran Araştırma Grubu’nun “Uydurulan Din ve Kuran’daki Din” kitabının 28. bölümü olan “Peygamberin Aşırı Yüceltilmesi” bölümünün videosunu aktarmak istiyorum:

Yaşar Nuri Öztürk ve Sakal-ı Şerif

Peygamberin Aşırı Yüceltilmesi

Bu videoda sesle okunan yazıyı KurandakiDin.com‘dan kendiniz de okuyabilirsiniz.

Barış ÜnverBarış Ünver: Web geliştirici, yazar. Beyn'in kurucusu. Siyasi gelişmeleri yakından takip eder. Amatör olarak siyasetle ve tiyatroyla ilgilenmektedir.

Yorumlar

Dikkat: Yorum yapanın yaptığı yorumdan yalnızca yorumu yapan sorumludur.

Duyurular